آون توستر

بهترین مارک آون توستر و راهنمای خرید

آون توستر

ممکن است هنگام صبحانه هوس یک تکه نان تست برشته کرده باشید یا بخواهید یک تکه پیتزا برای میان‌وعده میل کنید. شاید هم هوس کنید کمی شیرینی‌پزی کنید یا برای شام مرغ سوخاری آماده کنید. آون توستر محصولاتی چندکاره هستند که آشپزی را برای شما آسان‌تر می‌سازند.

با آیتک کالا همراه باشید و بهترین لوارم خانگی را با بهترین کیفیت ها و بهترین قیمت ها برای خود فراهم کنید.

راهنما

آون توسترها برای افراد مجرد، متاهل، حانواده‌های کم‌جمعیت یا پرجمعیت بسیار مناسب است. دیگر نیازی نیست برای طبخ غذاهای کوچک و کم‌حجم فرهای دیواری یا فر بزرگ گاز را روشن کنید.

اگر هم برای تعداد زیادی از افراد غذا درست می‌کنید و به فضای بیشتری برای طبخ غذا احتیاج دارید، این آون توسترها به کمک شما می‌آیند.

مدل‌های پیشرفته‌تر آون توسترها مجهز به سیستم پخت همرفتی هستند. این سیستم باعث می‌شود غذاها سریع‌تر پخته شوند. به همین دلیل می‌توانید در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید.

آون توسترهای موجود در بازار دارای شکل‌ها، اندازه‌ها و امکانات متنوعی هستند و انتخاب را کمی مشکل می‌سازند. برای این‌که بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید،

ما مهم‌ترین ویژگی‌های آون توسترها را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند بر اساس نیازتان بهترین مارک آون توستر را انتخاب و خریداری کنید.

هنگام خرید آون توستر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • لوازم جانبی: هر نوع وسایل مخصوص آشپزی همراه با مدلی که خریداری کرده‌اید عرضه می‌شود.
  • المنت های حرارتی: برخی از مدل‌های آون توسترها دارای المنت‌های حرارتی اینتراکتیو یا تعاملی و المنت‌های همرفتی هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و سبک آشپزی‌تان محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • محدوده دما و تنظیمات: دمای آون توسترها را می‌توانید بر اساس نیاز خود و نوع آشپزی کم یا زیاد کنید.
  • نمایشگر: دکمه‌ها، دستگیره‌ها و نمایشگری که خواندن و کاربری آن ساده باشد.
نکات
  • تنظیمات پخت خودکار: بسیاری از مدل‌های آون توسترها دارای تنظیمات برنامه‌ریزی شده‌ای برای برخی از غذاها هستند.
  • تایمر و آلارم: تایمر و آلارم یا زنگ هشدار آماده شدن غذا را به شما اعلام می‌کند. به این ترتیب از سوختن غذا و هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌شود.
  • ایمنی: آون توسترها بسیار داغ می‌شوند. به همین دلیل برخی از مدل‌ها مجهز به امکانات ایمنی هستند.
  • تمیز کردن: طبخ غذا در آون توسترها موجب می‌شود این دستگاه‌ها خیلی زود کثیف شوند. پس از چند بار غذا پختن در آون توسترها خرده‌نان یا پنیر آب‌شده را در آن می‌بینید. برخی از مدل‌های آون توسترها دارای قابلیت‌های هستند که تمیز کردن را برای شما بسیار راحت می‌سازند.

لوازم جانبی

بیشتر آون توسترها همراه با سینی فر و توری فر که عمدتا مخصوص پخت نان و شیرینی هستند عرضه می‌شوند. مدل‌های بالاتر آون توسترها دارای لوازمی مانند سینی سنگی پیتزا، سینی پخت نان و سینی مخصوص کباب هستند.

به‌خاطر داشته باشید که لوازم آشپزی که به‌طور روزمره استفاده می‌کنید مناسب قرار دادن داخل آون توستر نیستند. بنابراین مطمئن باشید که لوازم جانبی آون توستر را برای چیزی بیشتر از نان تست می‌توانید استفاده کنید.

المنت های حرارتی پیشرفته

آون توسترهای استاندارد دارای ۱ یا ۲ المنت حرارتی هستد که غذا را گرم و برشته می‌کنند. مدل‌های پیشرفته‌تر معمولا دارای چند المنت حرارتی قابل تنظیم هستند که حرارت را به‌صورت همرفتی و در همه‌ی جهات انتقال می‌دهند.

این سیستم هوا را در آون توستر به حرکت در می‌آورد و باعث می‌شود غذا سریع‌تر طبخ شود.

برخی از آون توسترهای بازار مجهز به المنت‌های حرارتی خاصی هستند که به سرعت دستگاه را گرم می‌کنند. با خرید این مدل دستگاه‌ها می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

زیرا زمان کمتری برای گرم شدن دستگاه صرف می‌شود. اگر آون توستر را تنها برای تست کردن نان یا گرم کردن پیتزا لازم دارید، نیاز نیست مدل‌های پیشرفته را بخرید.

محدوده دما و تنظیمات

آون توسترها را می‌توانید بر اساس نیازتان روی دماهای مختلف تنظیم کنید. به کمک این ویژگی می‌توانید نان یا مغزهای مختلف را در دمای کم برشته کنید و از دمای بالا برای پختن غذاهای گوشتی و ماهی استفاده کنید. قابلیت تنظیم میزان برشته کردن هم یک امتیاز محسوب می‌شود.

تنظیمات پخت خودکار

اگر دائما یک نوع غذا را با آون توستر آماده می‌کنید، بهتر است مدلی را خریداری کنید که دارای سیستم تنظیمات پخت خودکار باشد. این سیستم دارای پریست یا پیش‌فرض‌هایی است که برای پختن غذاهایی مانند پیتزا و سیب‌زمینی تنوری طراحی شده‌اند.

تنها با فشار یک دکمه می‌توانید این غذاها را با آون توستر آماده کنید. در برخی از مدل‌های آون توستر می‌توانید برای غذاهایی که بیشتر از همه طبخ می‌کنید، پریست‌هایی طراحی کنید.

نمایشگر

وجود دکمه‌ها و تنظیمات مختلف در آون توستر می‌توان کمک‌کننده باشد. اما گاهی اوقات تعداد زیاد دکمه‌ها می‌تواند شما را سردرگم کند. همیشه بهتر است پیش از استفاده از آون توستر دفترچه‌ی راهنمای آن را مطالعه کنید.

اما نمایشگر محصولی که خریداری می‌کنید باید به‌اندازه‌ی کافی قابل درک باشد تا با تلاش کمی بتوانید طرز کار با دستگاه را یاد بگیرید. سعی کنید در اینترنت یا فروشگاه ویژگی‌ها و امکانات محصول مورد نظرتان را بررسی کنید تا با دکمه‌ها و تنظیمات آشنا شوید.

تایمر و آلارم

معمولا‌ آون توسترها عمل پخت غذا را به خوبی انجام می‌دهند و آماده شدن غذا را به شما اعلام می‌کنند. بهترین مدل‌ها از بهترین مارک آون توستر در بازار دارای تایمر و آلارم هستند. در این نوع آون توسترها صدای زنگ آلارم شما را از آماده شدن غذا باخبر می‌سازند.

سیستم خاموش شدن خودکار دستگاه یکی دیگر از قابلیت‌های آون توسترها است که از سوختن غذا و نان جلوگیری می‌کند.

ایمنی

داغ شدن بیش از حد آون توسترها باعث بروز خطراتی منند سوختگی و آتش‌سوزی می‌شود. این دستگاه‌ها برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی دارای چند قابلیت هستند. برای مثال در برخی آون توسترها، با باز شدن درب دستگاه توری فر بیرون می‌آید.

برخی از آون توسترها دارای طراحی منحصربه‌فردی هستند که درب داغ دستگاه را از شما دور نگه می‌دارد تا بتوانید غذا را به‌راحتی بردارید.

قابلیت خاموش شدن خودکار یکی از ویژگی‌هایی است که ایمنی آون توسترها را بالا می‌برد. اگر فراموش کنید دستگاه را خاموش کنید، این قابلیت از بروز آتش‌سوزی جلوگیری می کند.

سینی‌های مخصوص آون توستر از ریختن روغن در دستگاه جلوگیری می‌کنند. این سینی‌ها در شرایطی که می‌خواهید علاوه‌بر تست کردن نان برای طبخ غذاهای گوشتی از دستگاه استفاده کنید اهمیت زیادی دارند.

آون توستر

آون توستر

ساندویچ ساز پارس خزر مدل SM-850P

جارو برقی پارس خزر Turbo 2000

تلویزیون ال ای دی فیلیپس ۴۰PFT5583 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *