الجی

تاریخچه برند الجی (۲)

تاریخچه برند الجی

گسترش فعالیت

با شروع دهه‌ی ۱۹۸۰، مدیران الجی با مشاهده‌ و بررسی رشد سریع در سال های قبل، به فکر اتحاد بیشتر بخش‌ها افتادند. در سال ۱۹۷۰ دومین مدیر تاریخ ال‌جی یعنی چا کیونگ کو به این سمت رسید. (تاریخچه برند الجی)

او و دیگر مدیران پیشرفت هرچه بیشتر به‌همراه توسعه‌ی بخش‌های تحقیق و توسعه را در دستور کار خود قرار دادند. این دهه با گسترش تولیدات قبلی در هر دو بخش الکترونیک و صنایع پلاستیک و شیمیایی ادامه داشت.

گلداستار از یک طرف برای اولین بار تولید انبوه تلویزوین رنگی را در کره‌ی جنوبی شروع کرد و لاکی نیز با گسترش تولیدات و اضافه کردن محصولات جدید همچون پنجره‌های پی‌وی‌سی و در کنار آنها تاسیس زیرمجموعه‌‌ی پتروشیمی، مجموع درآمد خود را به بیش از ۱۰۰ میلیارد وون رساند.

سال‌های پایانی قرن بیستم با تمرکز بیش از پیش کره‌ای‌ها روی بازارهای بین‌المللی، طراحی مجدد برند و تلاش برای سلطه‌ی نهایی بر بازارهای محل فعالیت همراه بود.

آنها صنایع شیمیایی، انرژی، الکترونیک و فناوری اطلاعات، مخابرات و بازارهای مالی را به‌عنوان حوزه‌های تمرکز خود انتخاب کردند. هولدینگ لاکی-گلداستار در سال ۱۹۹۵ تصمیم خود برای برندسازی مجدد را عملی کرد

و با انتخاب برند ال‌جی به‌عنوان نام اصلی، محصولات خود را برای مصرف‌کنندگان جهانی نیز شناخته‌شده‌تر کرد. در همان سال سومین مدیر تاریخ ال‌جی یعنی بون مو کو مشغول به کار شد.

در سال ۱۹۹۶ ال‌جی تلکام با هدف ورود به صنعت مخابرات تاسیس شد. این شرکت امروز به نام +LG U شناخته می‌شود. در سال‌های بعدی تلاش برای حضور جدی‌تر در صنعت الکترونیک ادامه پیدا کرد

و با همکاری فیلیپس، شرکت ال‌جی فیلیپس ال‌سی‌دی تاسیس شد. این شرکت در سال ۲۰۰۱ اولین محصول خود را به‌صورت رسمی به بازار عرضه کرد و امروز با نام ال جی دیسپلی شناخته می‌شود. (تاریخچه برند الجی)

راه ۵۸ ساله LG

ال جی در سال ۱۹۵۸ با دستان مدیر موفق «کوو این هوی» Koo In-Hwoi پایه گذاری شد. شرکت ال جی را می توان نوآور و پدید آورنده نوآوری های بی نظیر کره معرفی کرد. شرکت « لاکی گلدستار» Lucky Goldstar  یا به اختصار LG کار خود را با تولید لوازم الکترونیکی آغاز کرد ،

اکنون برترین تولید کننده در زمینه های تجهیزات همراه مانند گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت، پنل های صفحه نمایش، تلویزیون، لوازم خانگی، و قطعات الکترونیکی است.

ال جی در طول سالیان دراز زندگیش ،محصولات بی نظیری را برای مصرف کنندگان تولید کرده است . شعار این شرکت « زندگی خوب است » Life’s Good مهر تاییدی ابر این ادعاست .

مصرف کنندگان  ال جی همیشه شاهد تغییرات و پیشرفتهای پی در پی محصولاتش بوده اند و بسیاری از مردم کیفیت را با ال جی تجربه کرده اند. در تولید این محصولات علاوه بر نیازهای روز به  فناوری های نوین نیز توجه شده است.

آغاز راه ستاره طلایی برای رسیدن به زندگی خوب!

«کوو این هوی» Koo In-Hwoi در سال ۱۹۵۸ شرکت ال جی را تاسیس نمود ،نام اولیه شرکت «گلدستار» بوده است و حوزه فعالیت شرکت در زمینه محصولات الکترونیکی خانگی بود . (تاریخچه برند الجی)

اکثر وسایل الکترونیکی برای اولین بار در کره توسط این شرکت تولید می شدند و بعد از آن  سایر شرکت ها از روی محصولات ال جی کپی برداری می کردند. از جمله این محصولات شامل رادیو ، یخچال ، تلویزیون و… بودند.

البته نمی توان گفت سابقه ال جی ۵۸ ساله است ، ال جی از ادغام دو شرکت گلدستار و لاکی پدیدار شد . «لاکی» Lucky در سال ۱۹۴۷ تاسیس شده بود ، از این رو می توان گفت شرکت ال جی با ۶۹ سال سابقه کار امروزه بهترین خدمات و بهترین کیفیت را عرضه می کند.

شرکت ال جی از ادغام شرکت الکترونیکی گلدستار و شرکت تولید کننده مواد پلاستیکی لاکی فعالیتش را به شکل کنونی شروع کرد . این شرکت تازه ادغام شده در اوایل کار با نام « لاکی گلدستار» Lucky Goldstar فعالیتش را آغاز کرد

و بعد از چند سال به اختصار ال جی (اول حرف هر دو شرکت) نام گذاری شد. این دو شرکت در حد قابل ملاحظه ای مکمل یکدیگر بودند ، لوازم الکترونیکی که در گلدستار تولید می شدند درون قاب های پلاستیکی رنگ و لعاب دار و محکم قیافه ای زیبا و جذاب به خود می گرفتند.

شعار LG ، « زندگی خوب است »Life’s Good  می باشد و تمامی محصولات تولید شده در شرکت در جهت تحقق یافتن این شعار برای مشتریان شرکت آماده می شوند. (تاریخچه برند الجی)

درخشش در بازار های جهانی

در ادامه پرداختن به تاریخچه شرکت LG باید بگوییم که در دهه ۱۹۹۰ میلادی بود که تلویزیون‌های برند گلداستار جایگاه خوبی در بازارهای جهانی، از جمله بازار آمریکا پیدا کردند.

در این راستا باید اشاره کنیم که این شرکت در سال ۱۹۹۱ توانسته بود با صادرات لوازم خانگی و درآمد حاصل از آن، مقام نخست در دنیا را از آن خود کند. همچنین در سال ۱۹۹۵ بود که نام شرکت از گلد استار به ال جی الکترونیک تغییر پیدا کرد.

در سال ۱۹۹۶ ال جی تلکام با هدف ورود به دنیای مخابرات آغاز به کار کرد که امروزه با نام ال جی یو پلاس (+LG U) شناخته می‌شود. در کنار همه این نام‌ها و آوازه‌ها و محصولات باید اشاره کنیم

که گلداستار زیرمجموعه‌ای به نام گلداستار پرسیژن داشت که محصولات اندازه‌گیری مانند مولتی‌متر، اسیلوسکوپ و محصولات صنعتی الکترونیکی را تولید می‌کرد.

فعالیت این زیر مجموعه ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۹۹ به شرکت دیگری فروخته شد؛ اما سایر فعالیت‌های صنعتی ال جی همچنان ادامه داشت.

در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی با همکاری شرکت فیلپس، شرکت ال جی فیلیپس ال سی دی تأسیس شد و در سال ۲۰۰۱ اولین محصول خود را روانه بازار کرد. (تاریخچه برند الجی)

این شرکت امروز با نام ال جی دیسپلی نیز شناخته می‌شود. حالا ال جی شرکتی بزرگ بود که در صنایع شیمایی، انرژی، الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات و بازارهای مالی فعالیت داشت.

و افتخاراتی دیگر…

علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، باید بگوییم که ال جی فیلیپس در سال ۲۰۰۲ نیز توانسته بود اولین محصول نسل پنجم TFT را روانه بازار کند. دو سال بعد هم ال جی الکترونیکس به عنوان بهترین شرکت IT جهان شناخته شد.

ورود به صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر و تاسیس بخش انرژی خورشیدی را نیز می‌توان از دیگر دستاوردهای ال جی معرفی کرد که بخش LG Chem به واسطه آن توانسته بود جایزه مدیریت سبز را از آن خود کند.

در سال ۲۰۱۰ بود که ال جی باز هم توانست دستاورد نوآورانه دیگری را این بار با عنوان تلویزیون سه بعدی روانه بازار کند. آن‌ها همچنان به گسترش فعالیت‌های خود در بازار انرژی‌های سبز ادامه دادند و در نهایت ال جی کمیکال، کارخانه تولید باتری خودرو را ایجاد کرد و دو سال بعد به‌عنوان بهترین شرکت این حوزه انتخاب شد.

هرچند محصولاتی مانند موبایل‌های این شرکت نتوانستند به مانند سایر محصولات درخور و شایسته نام ال جی ظاهر شوند، اما حضور این شرکت در عرصه تولید محصولات شیمیایی، مخابرات، لوازم خانگی و نمایشگرها ستودنی و قابل تحسین است.  (تاریخچه برند الجی)

تاریخچه برند الجی

تاریخچه برند الجی

ماشین لباسشویی دوو مدل DWK-7103

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل ۳۲T4100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *