الجی

تاریخچه برند الجی

تاریخچه برند الجی

به نظر شما شرکت ال جی در رقابت با شرکت سامسونگ کم آورده است؟ جدال بر سر تصاحب رتبه نخست در رقابت ها در بین این دو غول کره ای یک امر همیشگی و دائمی بوده است. (تاریخچه برند الجی)

اما شرکت ال جی به عنوان یکی از شناخته شده ترین برندهای جهانی فعالیت خود را از کجا شروع کرده است؟ استراتژی های این کمپانی برای موفقیت و حذف رقبا چیست؟ و چگونه توانسته است طی سال ها فعالیت امپراطوری خود را حفظ کند؟

در این صفحه از آیتک کالا به معرفی کامل و تاریخچه شرکت ال جی و فعالیت های این برند کره ای در مدت ۷۰ سال تلاش بی وقفه و موفقیت آمیز آن می پردازیم.

تاریخچه شرکت ال جی 

تاریخچه شرکت ال جی از زمانی آغاز می شود، که Koo in-Hwoi در سال ۱۹۵۸ با ادغام دو شرکت Goldstar و Lucky فعالیت lg را به صورت تخصصی آغاز کرد.

در آن زمان شرکت گلدستار در حوزه تولیدات الکترونیک داشت و کمپانی لاکی در کار ساخت قطعات پلاسیتکی به ویژه قاب پلاستیکی بود. ادغام این دو کمپانی توسط این هووی، موجب شد ال جی به تولیدات خود سروسامان بدهد و محصولات خود را با کیفیتی بهتر ارائه کند.

گلداستار لوازم الکترونیک را تولید می کرد و وظیفه شرکت لاکی تولید قاب پلاستیکی و رنگ دادن و آراسته سازی محصولات بود، به گونه ای که Lucky Goldstar تواست در آن زمان به خوبی خودی نشان دهد و جدیدترین تولیدات داخلی را به خود اختصاص دهد.

lg توانست اولین رادیو، تلفن همراه، یخچال و تلویزیون سیاه و سفید کره ای را تولید کند و نوآورترین کمپانی کره ای تا آن زمان شود. دیگر شرکت های داخلی با ایده گرفتن از محصولات شرکت ال جی توانستند کم کم نسخه های دیگر این محصولات را تولید کنند. (تاریخچه برند الجی)

تاریخچه

پیشرفت در تولیدات داخلی و ارائه اولین محصولات کره ای، موجب شد، LG به فکر شروع فعالیت های خارجی بیافتد. تا آن زمان در خارج از کشور کره کسی درباره ال جی اطلاعات چندانی نداشت،

اما با تاسیس اولین نمایندگی فروش در ایالات متحده، مردم به راحتی می توانستند در خارج از کره محصولات شرکت ال جی را تهیه کنند و به دنبال آن فعالیت های ال جی در خارج از کشور نیز رونق گرفت.

برند LG در تمام سال های فعالیت خود با شعار زندگی خوب، سعی در تولید محصولاتی با کیفیت عالی و هزینه ای مناسب بوده است و سعی بر آن داشته تا با پوشش نیازهای مردم بیشترین رضایت را از آن ها دریافت کند.

ما در آیتک کالا مفتخریم که توانسته ایم محصولات اورجینال شرکت ال جی را در اختیار عموم مردم عزیز ایران قرار دهیم و محصولات ال جی را با بهترین کیفیت به خانه ها بیاوریم.

الجی

ال جی (LG Corporation) که پیش از این با نام Lucky-Goldstar شناخته می‌شد هولدینگی بین‌المللی در کشور کره‌ی جنوبی است. این شرکت لقب چهارمین هولدینگ بزرگ کره‌ی جنوبی را یدک می‌کشد.

مرکز مدیریت الجی در برج‌های دوقلویی به نام همین شرکت در منطقه‌ی یئوویدو-دونگ در سئول واقع است. (تاریخچه برند الجی)

الجی در تاریخ بیش از ۷۰ ساله‌ی خود صنایع مختلفی اعم از محصولات شیمیایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی الکترونیکی، گوشی‌های هوشمند و محصولات مخابراتی را به حوزه‌ی فعالیت خود اضافه کرده است.

از زیرمجموعه‌های بزرگ این شرکت می‌توان ال جی الکترونیکس،‌ ال جی دیسپلی، زنیث و ال جی کمیکال (LG Chem) را نام برد.

در این میان ال‌جی الکترونیکس را می‌توان مشهورترین زیرمجموعه‌ی این شرکت کره‌ای نامید که به خاطر عرضه‌ی محصولات مخصوص مصرف‌کنندگان، در میان کاربران عادی شناخته‌شده است.

تاریخچه برند الجی

تاریخچه برند الجی

تاریخچه تاسیس

شرکت الجی در سال ۱۹۴۷ و با نام Rak-Hui Chemical Industries توسط این هوی کو (In Hwoi Koo) تاسیس شد. اولین محصولات این شرکت، محصولات شیمیایی و بهداشتی تحت همین برند بود.

پس از پنج سال برند Lucky به‌عنوان زیربرندی از راک-هوی تاسیس شد. این شرکت امروز به‌عنوان ال‌جی کمیکال شناخته می‌شود.

اولین نوآوری شرکت‌ لاکی، ورود به صنعت پلاستیک در کره‌ی جنوبی بود. آنها اولین شرکت کره‌ای بودند که وارد این صنعت شدند. اولین محصولات پلاستیکی لاکی، ملزومات خانگی بودند که به مرور و از سال ۱۹۵۲ به بازار عرضه شدند. (تاریخچه برند الجی)

پس از آن اولین خمیردندان کرمی کره‌ی جنوبی، لقب اولین نوآوری شرکت لاکی را به خود اختصاص داد. لوله‌های PVC محصولات بعدی بودند که به مرور این برند پلاستیکی را در صنعت کره‌ی جنوبی مشهور کرد.

با گسترش فعالیت در صنعت پلاستیک، برند گلداستار به این شرکت اضافه شد که به‌عنوان پدر ال‌جی الکترونیکس شناخته می‌شود. در نهایت در سال ۱۹۵۸ شرکت‌های لاکی و گلداستار با هم ترکیب شده و لاکی-گلداستار یا ال‌جی امروزی را ساختند.

گلداستار برندی بود که با تمرکز روی محصولات الکترونیی تاسیس شد. این برند پیش از تقسیم شدن و برندسازی مجدد تحت عنوان ال‌جی الکترونیکس، محصولاتی همچون رادیو، تلویزوین، مایکروفر و حتی تراکتور تولید می‌کرد.

تلویزوین‌های برند گلداستار در دهه‌ی ۱۹۹۰ محبوبیت بالایی در بازارهای بین‌المللی و خصوصا آمریکا داشت.

یکی از زیرمجموعه‌های اصلی گلداستار تحت عنوان گلداستار پرسیژن، محصولات اندازه‌‌گیری همچون مولتی متر، اسیلوسکوپ و محصولات صنعتی الکترونیکی تولید می‌کرد.

تاریخچه

پس از تغییر عنوان برندها، این زیرمجموعه نیز با نام ال‌جی پرسیژن به کار خود ادامه داد. در نهایت بخش دستگاه‌های اندازه‌گیری در سال ۱۹۹۹ به EZ Digital فروخته شد. بخش محصولات صنعتی نیز کار خود را تحت برند LIG Nex1 ادامه داد. (تاریخچه برند الجی)

همان‌طور که گفته شد بخش دیگر خط تولید محصولات گلداستار به تراکتورها اختصاص داشت. این بخش در سال ۱۹۷۵ به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای و با همکاری شرکت ژاپنی یانمار شروع به کار کرد.

در سال‌های بعدی همکاری با شرکت ایتالیایی فیات در تولید تراکتورها انجام شد و در نهایت، محصولات تحت برندهای گلداستار و گلداستار فیات به بازار عرضه شدند. برند گلداستار فیات بعدا به LG Cable تبدیل شد.

در سال‌های ابتدایی ادغام لاکی و گلداستار، ملزومات خانگی این شرکت که در خارج از کره‌ی جنوبی فروخته نمی‌شدند، برند لاکی داشتند.

از محصولات معروف این برند در آن سال‌ها می‌توان مواد بهداشتی، شوینده‌ها و خمیردندان Perioe را نام برد. برخی از این محصولات مانند پودرهای ماشین لباسشویی هنوز هم در سبد تولیدات ال‌جی قرار دارند.

تلویزیون ال ای دی فیلیپس ۴۰PFT5583

تلویزیون فیلیپس ۳۲pht4002

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *