آرام پز

خصوصیات آرام پز خوب

آرام پز

اگر ایده خرید آرام پز را در ذهن خود دارید، اما از خرید آن مطمئن نیستید، این مقاله را بخوانید. علاوه بر این نکات خرید آرام پز که باید به آن‌ها توجه کنید، با آیتک کالا همراه شوید.

امروزه در آشپزخانه وسایل متعددی برای آشپزی آسان تر ابداء شده، یکی از این وسایل آرام پز است که استفاده از آن به آشپز های شاغل بسیار پیشنهاد می شود، چرا که با خرید آرام پز، آشپز می تواند با خیالی راحت تر به کار های دیگر خود رسیدگی کند،

اما خرید یک آرام پز با توجه به گونه های متفاوت آن ایا کار راحتی است؟ نگران نباشید! شما می توانید با مطالعه ی راهنمای خرید آرام پز های موجود در بازار ایران انتخابی لذت بخش و ایمن داشته باشید.

چرا آرام‌پز یک خرید خوب است؟

۱.  آرام‌پزها به لحاظ مصرف انرژی بسیار مناسب و کارآمد هستند. آنها در فاصله زمانی ۳ تا ۱۲ ساعت معمولا معادل ۲ چراغ روشن یعنی چیزی معادل ۲۰۰ تا ۲۵۰ ولت برق مصرف می‌کنند این در صورتی است که یک فر در همین زمان تقریبا ۷۰۰ ولت برق مصرف می‌کند.

۲. گوشت‌های ارزان معمولا سفت هستند و خیلی سخت نرم می‌شوند. البته اینطور نیست که اصلا نرم و قابل خوردن نباشند اما اگر بناست این گوشت‌ها که معمولا هم گوشت‌های یخ‌زده هستند داخل دهان آب شوند، به زمان پخت طولانی نیاز دارند و این اتفاق دقیقا همانی است که در آرام‌پزها می‌افتد.

۳.  اگر قرار است از صبح تا شب را بیرون از خانه باشید و البته در عین حال می‌خواهید وقتی که به خانه برمی‌گردید یک غذای گرم و آماده داشته باشید، خرید یک آرام‌پز را در دستور کار خود بگذارید.

در این صورت می‌توانید به راحتی آن را تنظیم کنید تا در فاصله زمانی که شما خارج از خانه هستید، وظیفه‌اش را به بهترین شکل ممکن و بدون اینکه هیچ خطری به وجود بیاید انجام دهد.

ضرورت استفاده

  • این وسیله موثر و کاربردی، غذایی سالم و خوش طعم با حفظ تمام خواص به شما هدیه می‌دهد.
  • این وسیله به ویژه نوع دیجیتالی آن کمک قابل توجه و شایانی به زنان شاغل می‌کند، بانوانی که بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه می‌گذرانند و فرصت کافی برای آشپزی ندارند، می‌توانند مشکل را با خرید یک دستگاه آرام‌پزکیفی مرتفع نمایند.
  • سهولت استفاده، آشپزی راحت و بدون دردسر، عدم سرکشی مرتب به غذا و پرداختن به کارهای دیگر از جمله دلایلی است که خانم‌های خانه‌دار را هم به سمت استفاده از آرام‌پز سوق داده است.
  • کافی است مواد غذایی مورد نظرتان را درون آرام‌پز بریزید و با تنظیمزمان پخت، مطمئن باشید بعد از چند ساعت غذایی سالم، تازه و آماده را دریافت می‌کنید. این محصول روغن کمی مصرف و ویتامین‌ها و املاح مواد غذایی را نیز حفظ می‌کند.
  • آرام‌پز‌ها دستگاه‌هایی فلزی‌اند که دارای کاسه‌ای‌(ظرف) سرامیکی یا تفلونی هستند و مواد غذایی را به آرامی و با دمایی بین ۷۰ تا ۱۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد آماده می‌‌کنند.

چرا بخریم؟

  • آرام پز ها دستگاه هایی فلزی با کاسه های سرامیکی و تفلونی هستند که غذا در آن قرار داده می شود و برای چند ساعت جوشانده می شود و پس از مدتی شما غذای خود را به صورت کاملا پخته و خوش طعم می توانید میل کنید.
  • غذاساز ها با حرارتی از ۷۰ تا ۱۴۰ درجه سانتی گراد غذا را در زمان طولانی تری نسبت به اجاق گاز می پزند و همین خاصیت آرام پز موجب می شود که مواد غذایی تمام خواص خود را حفظ کنند.

پخت و پز آهسته و مطمئن

برای اطمینان از سلامت غذا، درجه آرام پز باید در حدی باشد که بتواند غذا را به آرامی و بدون نیاز به رسیدگی تهیه کند و از طرفی باید انقدر سریع باشد تا موجب فاسد شدن غذا نشود.

برای اطمینان از اینکه درجه حرارت برای غذایی که تهیه میکنید از هر جهت سالم و مطمئن است، قبل از پخت هر غذایی، آرام پز را با روش زیر امتحان کنید.

* آرام پز را با حدود ۲ لیتر آب نیم گرم پر کنید.

* به مدت ۸ ساعت آنرا روی درجه پایین قرار دهید.

* با استفاده یک دماسنج مناسب دمای آب را اندازه بگیرید. این کار را باید سریع انجام دهید چون به محض برداشتن درب ظرف، دما به سرعت کاهش می یابد. دمای آب باید ۱۸۵ درجه فارنهایت یا ۸۵ درجه سانتیگراد باشد.

اگر دما از این حد بیشتر باشد، به این معنا است که اگر غذایی را به مدت ۸ ساعت و بدون بهم زدن در آن بپزیم، غذا بیش از حد پخته یا آب خود را از دست میدهد. اگر حرارت آب کمتر از ۱۸۵ باشد، به این معنا است که آرام پز شما به دمای مناسب نمیرسد و امکان فاسد شدن غذا در آن وجود دارد.

آرام پزهایی که دارای ظرف سرامیک هستند نه تنها راحت تمیز میشوند، بلکه شما میتوانید مواد غذایی را در هر وقت روز که میتوانستید آماده کرده و ظرف را در یخچال بگذارید و در زمان مناسب آنرا روی پایه قرار داده و روشن کنید.

گرم کردن مجدد غذا در آرام پز به هیچ وجه توصیه نمیشود. البته شما میتوانید غذا را روی اجاق یا در ماکروفر داغ کنید و سپس در آرام پزی که از قبل گرم شده باشد ریخته و تا زمان سرو گرم نگه دارید

ادامه

ظرف آرام پز را هرگز کمتر از نصف آن و بیشتر از دو سوم گنجایش پر نکنید. در آرام پز، سبزیجات کندتر از گوشت و مرغ میپزند بنابراین اول سبزیجات را در ته و دور ظرف قرار داده و سپس گوشت را اضافه کرده

و مواد را با مایعی نظیر آب، آب گوشت یا مرغ یا سوس بپوشانید. درب ظرف را محکم کنید و تنها در زمانی که باید غذا را بهم بزنید یا از پخته شدن آن مطمئن شوید، درب را بر دارید.

اگر در زمان غیبت شما و در حین تهیه غذا با آرام پز، برق قطع شده باشد، حتی اگر غذا به نظر سالم باشد آنرا دور بریزید.

اگر در منزل هستید، پس از قطع برق، بلافاصله مواد غذایی را به داخل قابلمه منتقل کرده و باقی مراحل تهیه را روی اجاق گاز یا فر به پایان برسانید.

اگر در خانه بودید و هنگام قطع برق از پخته بودن غذا اطمینان داشتید، میتوانید مطمئن باشید که غذا تا ۲ ساعت در داخل آرام پز خاموش سالم باقی میماند.

آرام پز

آرام پز

جارو برقی شروین مدل VC3200

چای ساز دسینی مدل kd-aka-990 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *