آون توستر

خصوصیات توستر خوب

آون توستر

یکی از لوازمی که در منزل مورد نیاز است آون توستر میباشد . فرق آن با دستگاه های دیگر در نوع سرویس دهی آن است.

همانطور که از نامش پیداست هم توستر است برای تست کردن نان و هم فری است برای پخت کوتاه مدت مانند ذوب کردن پنیر روی  غذاها و موادی که نیاز به زمان پخت خیلی زیادی ندارد استفاده میشود .

از آنجایی که گنجایش محدودی دارد اندازه مواد مهم است مثلا یک مرغ درسته داخل آن جا نمی گیرد . حتی قطعات مرغ هم به زور داخل آن جا میشوند.

اگر نان مصرفی منزل را همیشه تست و یا گرم میکنید و اقلامی از موادغذایی خود را که داخل فریزر قرار میدهید بعدا با این وسیله گرم میکنید.

این دستگاه کمک بزرگی در گرم و تست کردن آنها به شما خواهد کرد . البته مایکروفر اینکار را به روش دیگری انجام میدهد و تست کردن نان به خشکی توستر نیست .

سایت آیتک کالا عرضه کننده انواع لوازم خانگی با بهترین کیفیت و قیمت و گارانتی است با ما همراه باشید و لذت ببرید .

توستر

توستر های ساده فقط برای گرم کردن نان هستند ولی آون توستر ها کار دیگری هم مانند آنچه که در سطور بالا گفته شد انجام میدهند .اگر فکر میکنید فرگاز شما هم میتواند همان کار را انجام دهد و از کار آن راضی هستید

و برایتان مهم نیست که نان و تکه غذاهای کوچک را در فر اجاق گاز که بزرگ است , گرم و تست کنید دیگر به خواندن مطالب بعدی نیازی ندارید.

اگر موادی که باید گرم و تست شوند کم هستند و میخواهید برای انجام اینکار یک  ” آون توستر ” بخرید , اول ۵ سوال مهم و اساسی از خود بپرسید :

 ۱ – ابتدا از خود بپرسید که از آون توستر خود چه انتظاری دارید ؟ برای چه منظوری آنرا میخرید ؟

اگر فقط تست کردن نان باشد , توستر های ارزان و ساده شما را راضی میکنند  . اگر غیر از تست کردن و گرم کردن نان برای گرم کردن پیتزا و پیراشکی و تکه های کوچک غذا و همچنین برای ذوب کردن پنیر و تهیه نان سیر و … بکار خواهید برد توستر ساده به درد شما نمیخورد باید آون توستر بخرید .

آون توستر : هم یک فر کوچک و جمع و جور است و هم یک توستر .

۲- مقدار هزینه ای که برای خرید یک توستر آون کنار گذاشته اید چقدر است ؟

هرچقدر پول بدهید همانقدر آش خواهید خورد . دستگاه هایی که گرانتر هستند کارآیی بیشتری دارند . ولی باید مطمئن باشید که کارآیی های دیگر آنها مورد نیاز شما هست یا خیر ؟

مثلا یک آون توستری که چای ساز و نیمرو پز دارد میتواند مورد استفاده شما قرار گیرد یا خیر ؟ البته دستگاه های ساده تر قیمت کمتری دارند . به نظر ما این دستگاه ها به درد کدبانوی خانه نمیخورد و کمی دکوراتیو است

و یا به درد منازل مجردی و نقلی میخورد که چند وسیله در یک وسیله ادغام میشود تا جای کمتری بگیرد . هرچه کارآیی آنها بیشتر باشد فضای دستگاه بین کارآیی های دیگر آن پخش میشود و کاربرد قوی را نخواهد داشت .

پس اگر خانه دار هستید و دنبال اسباب بازی نیستید و منزل نقلی مجری هم ندارید به فکر این دستگاه های فانتزی نباشید .

۳ – مصرف برق آن برای شما مهم است یا خیر ؟

در مدت روز یا هفته چندبار از آن استفاده خواهید کرد ؟ مصرف برق آن هزینه ای روی دوش شما خواهد گذاشت . پس آمادگی این قسمت را نیز باید داشته باشید . گاهی پس از محاسبه در میابید که هزینه گاز یک فرگاز بزرگ برای گرم کردن نان و تست کردن یک تکه نان بسیار کمتر از آون توستر است !

۴ – در آشپزخانه خود جا و فضای کافی برای قرار دادن وسیله جدید وجود دارد یا خیر ؟

در آپارتمان های امروزی برای خرید هر وسیله جدید باید یکبار این سوال را از خود بپرسید.

۵ – غیر از رنگ و مدل چه خصوصیات دیگری باید داشته باشد ؟

این سوال و پاسخ آن یکی از موارد اساسی در خرید لوازم برقی است . دستگاهی که خریداری میشود اگر بعنوان آون توستر است حتما باید وات بالاتری از دشتگاه های مشابه داشته باشد .

یعنی یک دستگاه ۶۰ وات بهیچوجه نباید خرید . به سراغ دستگاه هایی بروید که وات بالاتری داشته باشد مثلا برای یک آون توستر ۱۵۰۰ یا کمی کمتر و بیشتر کاملا ایده آل است .پس به دنبال برندهایی باشید که از نوع مرغوب و درجه یک هستند و بالاترین میزان وات Watt را عرضه میکنند .

به غیر از این ۵ پاسخ اساسی چند مورد هست که باید دقت کنید : یکی از ویژگیهای پراهمیت درب شیشه ای نسوز و نشکن آن است . سینی متصل به درب که با باز کردن درب آن , سینی نیز کشویی به طرف شما بیرون کشیده شود .

زیرا کشیدن سینی داغ به بیرون و جمع آوری غذای داغ یکی دیگر از معضلاتی این گونه دستگاه هاست که باید رفع شده باشد . دوم ؛ داشتن سینی زیرین که جمع آوری خرده نانهای ریخته شده زیر دستگاه را آسانتر میکند .

سوم ؛ بلند بودن دستگاه از کف , زیرا وقتی دستگاه روی کابینت قرار میگیرد باید از سطح کابینت بالاتر باشد . زیرا مبادا نشت آب از روی کابینت باعث برق گرفتگی شود .

ادامه

سراغ زیبایی صرف نروید و دستگاه هایی از برندهایی را بخرید که امتحان خود را پس داده باشند , اسم و رسم داشته باشند . ایرانی بودن و خارجی بودن اصلا ملاک مناسبی برای خرید نیست .

چه بسا کیفیت برندهای خارجی ( چینی ) و درجه یک آنها از اجناس مرغوب وطنی بسیار نازل تر هستند . اسامی که شما در عمر خود یکبار هم نشنیده اید یا فرضا بارها و بارها از رسانه های شنیده باشید ولی از آزمون سربلند بیرون نیامده باشند ارزش خرید ندارند .

وات دستگاه ها را که مقایسه کنید پاسخ خوب خود را خواهید گرفت . این مورد در تمامی دستگاه های برقی مانند اسیاب و …و  اتو و سشوار و … صدق میکند . وات دستگاه نشاندهنده عمر و کشش دستگاه شماست .

برای انتخاب و خرید یک توستر، می توانید ابتدا مقاله های ما را مطالعه کنید. سپس تصمیم سازی کرده و یک توستر خرید کنید.

آون توستر

آون توستر

تلویزیون ال ای دی سونیا S-43KD4920

فن هیتر پارس خزر مدل SH2000P

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *