پلوپز

خصوصیات پلوپز خوب ۲

پلوپز

وسایل و لوازم خانگی نظیر پلوپز و انواع مختلف آن در کشورهایی مانند کشور ما که برنج غذای اصلی به حساب می آید، بسیار فراوان است.

شما با در اختیار داشتن یک پلوپز خوب و حرفه ای قادر هستید که به راحتی و با سرعت بالایی ناهار یا شام خود را آماده کنید؛ بدون آنکه نگران سوختن آن باشید. خرید پلوپزی که قابلیت های فراوانی داشته باشد و با سرعت و قدرت مناسبی به پخت بپردازد از اهمیت بالایی برخوردار است.

در واقع همین مساله باعث شده است که خریداران تمایل داشته باشند پیش از خرید کمی بیشتر در رابطه با این دسته از لوازم خانگی بدانند.

در طول مقاله پیش رو به سراغ پلوپزها می رویم و به شما کمک می کنیم که انتخاب هوشمندانه و منطقی داشته باشید. در واقع با یک انتخاب خوب نه تنها از مزیت های فراوان محصول بهره مند می شوید،

بلکه قادر هستید هزینه های خرید خود را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهید. مطالعه مقاله را تا انتها از دست ندهید! با آیتک کالا همراه باشید.

مساله ای به نام کیفیت ساخت!

کیفیت ساخت همواره یکی از نکات مهم هنگام خرید لوازم خانگی از جمله وسایل برقی به حساب می آید. این مساله با توجه به کارکردهای فراوان پلوپزها بسیار بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

اگرچه مواد اولیه به کار رفته در ساخت تمام قسمت های پلوپز مهم است، جنس لایه داخلی اهمیت بالایی دارد. چراکه دائما در تماس با مواد غذایی قرار می گیرد و به صروت مستقیم در کیفیت غذاها موثر است.

از طرفی این لایه داخلی باید به اندازه ای باکیفیت باشد که در شستشوهای دائمی کیفیت اولیه خود را حفظ کند.

همچنین نچسب و نسوز بودن نیز از دیگر ویژگی های مطلوب لایه داخلی پلوپز است که مستقیما با کیفیت ساخت مرتبط است. معمولا مدل های تفلون از طرفداران بیشتری برخوردار هستند، چراکه دارای تمام این مشخصات هستند.

باید آگاه باشید که کیفیت تنها به مواد به کار رفته در ساخت خلاصه نمی شود و محصول باید دارای جذابیت ها و استانداردهای ظاهری نیز باشد.

اگرچه مدل های روشن پلوپز بسیار جذاب و دوست داشتنی به نظر می آیند، بهتر است رنگ های تیره تر را انتخاب کنید و مدت زمان بیشتری از حرفه ای بودن آن ها بهره ببرید.

همچنین از دیگر ویژگی هایی که یک پلوپز را قابل قبول و حرفه ای  می کند آن است که حرارت ایجاد شده در محیط داخلی پلوپز به هیچ عنوان به لایه های بیرونی منتقل نشود.

این مساله یکی از مواردی است که قادر هستید جهت سنجش کیفیت بالا یا پایین این دسته از لوازم خانگی به کار بگیرید. این قبیل معایب همچنین ایمنی کاربران را تحت تاثیر قرار می دهند؛ چراکه گرمای ایجاد شده ممکن است باعث صدمه رسیدن هنگام جابجایی قابلمه داخلی یا به طور کلی دستگاه شود.

تعداد افراد خانواده خود را در نظر بگیرید و بهترین پلوپز با ظرفیت مناسب انتخاب کنید

پس از آنکه بودجه خود را مشخص کردید بهتر است تعداد افراد خانواده خود را برای خرید در نظر بگیرید. نکته مهم بعد از بودجه در نظر گرفتن ظرفیت خانواده می باشد.

پلوپزها در ظرفیت های مختلف شامل ۲ ، ۴ ، ۶ ، ۸ ، ۱۰ و ۱۲ نفره موجود می باشد. هر چه تعداد اعضای خانواده شما بیشتر باشد بالطبع باید ظرفیت بالاتری از پلوپز را خریداری کنید.

اگر اهل ته دیگ هستید خرید پلوپز را فراموش نکنید

اگر از طرفداران پروپا قرص ته دیگ هستید باید به شما مژده بدهیم که با دستگاه پلوپز می توانید به راحتی ته دیگ های خوشمزه میل کنید. شما می توانید میزان برشتگی پلوپز را به راحتی مشخص کنید.

یک تیر و چند نشان

لوازم خانگی که وارد بازار می شود دارای چند ویژگی می باشد. در واقع هم جنبه مصرفی دارند و هم به افراد این امکان را می دهند که با یک بار هزینه کردن چند دستگاه مختلف در منزل داشته باشند.

پلوپز نیز از این قاعده مستثنا نیست. علاوه بر پخت برنج می توانید کیک و پاستا و حلیم نیز درست کنید و همچنین می توانید بخارپز کردن مواد غذایی را به کمک این وسیله انجام دهید. در هنگام خرید پلوپز دقت کنید که پلوپز شما این ویژگی ها را داشته باشد.

صفحه نمایش در پلوپز به چه دردی می خورد

بر روی برخی از دستگاه ها صفحه نمایش تعبیه شده است که می توانید به کمک آن تنظیمات پلوپز را انجام دهید. شما می توانید دستگاه پلوپز را به گونه ای تنظیم کنید

که پس از پخت غذا در یک ساعت معین خاموش شود. در صورت نبود این ویژگی بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که این ویژگی ها را در خود داشته باشد.

ویژگی بخارپز در بهترین پلوپز

همانطور که در بالا اشاره شد اگر در رژیم غذایی هستید بهتر است از دستگاهی استفاده کنید که قابلیت بخارپز کردن را داشته باشد ، شما به کمک بخارپز کردن می توانید به راحتی سبزیجات را بخارپز کرده و میل کنید. برای این کار ظرف مخصوص سوراخ داری وجود دارد که وظیفه بخارپز کردن را انجام می دهد.

دیگر خبری از غذای سرد نیست

پلوپزها دارای یک ویژگی تحت عنوان سیستم گرمکن هستند ، بدین صورت که بعد از اتمام پخت غذا بدون از دست رفتن خاصیت آن ، غذا را گرم نگه می دارند. این امر باعث می شود تا شما همیشه غذای گرم میل کنید.

جنس و رنگ ظرف پلوپز

به طور معمول ظروفی را که برای پلوپز در نظر می گیرند از جنس روجی و یا تفلون می باشد. تفلون به دلیل نچسب بودن دارای طرفداران زیادی می باشد. علاوه بر موارد گفته شده رنگ تیره برای پلوپز بهتر است

چرا که پلوپزهای سفید بعد از مدت کوتاهی زرد می شوند و زیبایی خود را از دست می دهند. اگر از پلوپزهای سفید رنگ استفاده می کنید حتما بعد از هر بار استفاده آن را بشویید.

معرفی برندهای مطرح پلوپز

برندهایی که به تولید دستگاه پلوپز می پردازند تنوع و البته تعداد بالایی دارند، اما اگر بخواهیم به مطرح ترین آنها اشاره کنیم می توانیم از این موارد نام ببریم: پارس خزر، فلر، تفال، جی پاس، بوش، مایدیا، ویداس، همیلتون، متئو، هاردستون، فیلیپس، سایا، هوراک، گرند، تکنو، مولینکس، شیائومی، گوسونیک، هایسونگ، بیترون، ساپز، بیشل، پاناسونیک، آریته، کنوود، بهی، پروفی کوک، شارپ و…

پلوپز

پلوپز

تلویزیون ال ای دی جی پلاس مدل GTV-40JH412S

تلویزیون ال ای دی جی پلاس GTV-40JH412S

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *