آون توستر

مشخصات آون توستر خوب

آون توستر

مشخصات آون توستر خوب چه چیزهایی است؟ در مقاله قبلی سعی کردیم به طور مشخص توستر را بررسی کرده و مشخصات یک توستر را به تشریح نام ببریم. آون توسترها یکی از انواع لوازم خانگی بسیار کاربردی برای هر آشپزخانه هستند.

علاوه بر کاربری های بسیار زیاد آون توستر، انتخاب یک برند و مارک خوب با ویژگی های به درد بخور مهم است. آون توستر از فن آوری های جدید و پیشرفته برای بهبود عملکرد به خوبی بهره گرفته است.

در ادامه مطلب ویژگی ها و فاکتورهای انتخاب یک آون توستر خوب را بیان می کنیم. همچنین بهترین مارک ها را نام می بریم. با آیتک کالا همراه باشید.

مشخصات آون توستر خوب:

دستورالعمل ها و روش های پخت

آون توستر معمولا دستورالعمل های پخت و پز چندگانه را ارائه می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم از آون توستر به عنوان اجاق گاز دوم استفاده می کنند. این روش ها عبارتند از: پختن، سوخاری کردن، تُست کردن، گرم کردن و ذوب کردن یخ زدگی.

یخ زدایی

اگر شخصی هستید که دوست دارید نان خود را در فریزر نگهداری کنید. دستورالعمل یخ زدایی چیزی است که باید هنگام خرید یک آون توستر برای خانه تان بررسی کنید. اکثر مدل های آون توستر این گزینه را ارائه می دهند و زمان یخ زدایی بر اساس مقدار یخ زدگی مشخص می شود.

دکمه خاموش کردن خودکار

در برخی از مدل ها، پس از اتمام زمان مشخص شده برای پخت و پز، آون توستر به طور خودکار خاموش می شود. این امر باعث می شود از سوزاندن مواد غذایی جلوگیری شود. و اگر شما در آشپزخانه یا منزل نبودید، غذا نسوزد و توستر به صورت خودکار خاموش شود.

گرم کردن مجدد غذا

نکته قابل توجه و شگفت انگیز در آون توستر این است که بدون از دادن خواص غذا، می توانید مجدد غذا را در آون توستر گرم کنید. تنظیمات یخ زدایی آون توستر با ماکروویو متفاوت است. توصیه می کنیم برای گرم گردن مجدد غذا از آون توستر استفاده کنید.

مقدار تست کردن

اغلب آون توسترها دارای قابلیت هایی هستند که به شما اجازه می دهد تا انتخاب کنید که نان یا مواد غذایی چقدر تُست یا قهوه ای شوند. به طور معمول، هر چه مقدار زیادتر باشد، قهوه ای تر می شود. از انتخاب اندازه تست شدن مطمعن شوید که مواد غذایی یا نان نسوزد.

نور داخلی

برخی از آون توسترها دارای لامپی در داخل توستر هستند که به شما کمک می کند مراحل پخت را ببینید و مجبور نباشید در توستر را باز و بسته کنید. این گزینه بسیار کاربردی است.

تنظیم دما

اکثر مدل ها تنظیمات درجه حرارت دارند. که به شما اجازه می دهد دمای مناسب برای پخت و پز را خودتان انتخاب کنید.

تایمر

یک تایمر به شما اجازه می دهد مقدار زمان مورد نیاز برای پخت و پز را انتخاب و تنظیم کنید. این گزینه هنگام استفاده از دستورالعمل های پختن و تُست کردن مفید است. همه ی آون توسترها تایمر ندارند، اما وقتی تایمر تعبیه نشده باشد، تنظیمات shade دارای حالت های دوبل می شود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش ها یکی از ویژگی هایی است که کمتر در آون توستر ها تعبیه می شود. ولی اگر این گزینه را دارا باشد، فوق العاده کاربردی و به در بخور تر است. بسته به نوع آون توستر، صفحه نمایش می تواند تنظیمات پحت و پز، زمان باقی مانده، و همچنین تاریخ و ساعت را نشان دهد.

مادون قرمز

با گزینه گرمایش مادون قرمز، حرارت توستر فوری و سریعتر است. دو نوع حرارت مادون قرمز وجود دارد: نزدیک و دور. مادون قرمز دور روی غذا تاثیر ندارد و به داخل غذا کاری ندارد. اما مادون قرمز نزدیک، درون غذا نفوذ می کند. با استفاده از این گزینه، در مدت زمان کوتاهتری می توانید غذا را بپزید.

عملکرد کانوکشن در توستر چیست؟

با این مثال عملکرد convection برای ما روشن‌تر می‌شود، یک روز سرد زمستان را در نظر بگیرید که باد می‌وزد در این شرایط ما سرما را بیشتر احساس میکنیم نسبت به روزی دیگر که دما یکسان بوده و بادی نمی‌وزد.

این مثال مشابه پخت و پز با فن کانوکشن است. در توستر با ویژگی convection حرارت بیشتر شده و همچنین گرما در تمام نقاط توستر به طور یکنواخت پخش می‌شود.

در استفاده از توستر بدون کانوکشن، گرما از دیواره‌های توستر به مواد غذایی منتقل می‌شود که در این حالت حرارت در نقاط مختلف توستر متفاوت است و ممکن است در یک نقطه حرارت بیشتر از نقاط دیگر باشد

در نتیجه موادغذایی هم به‌طور یکنواخت نمی‌پزند که تکنولوژی کانوکشن این مشکل را برطرف کرده و باعث می‌شود که در زمان استفاده از توستر گرما به‌طور یکسان در محفظه توستر پخش شود.

در هنگام خرید توستر باید به چه نکاتی توجه کرد ؟؟

توستر های مختلفی با قابلیت و ویژگی های مختلفی وجود دارد که هر کدام به یه نحوی نیاز های ضروری ما را در آشپزی کردن برطرف میکند در این بخش میخواهیم شما عزیزان را  راهنمایی کنیم که در هنگام خرید توستر به چه نکاتی توجه کرد آشنا کنیم.

در هنگام خرید دقت کنید که یک آون توستر خوب باید درب شیشه ای نسوز و نشکن داشته باشد و سینی کشویی آن متصل به درب باشد بصورتیکه با باز کردن درب، سینی نیز به سمت شما به بیرون بیاید تا جمع آوری غذای داغ را راحت کند.

داشتن سینی دوم، زیر سینی اول نیز یکی از واجبات این دستگاه است چرا که خرده نان های ریخته شده از سینی اول را براحتی می توانید از سینی دوم جمع آوری کنید.

دقت کنید که دستگاه پایه داشته و از کف فاصله داشته باشد چرا که اگر روی سطح کابینت قرار بگیرد احیانا با نشت آب روی کابینت، دستگاه اتصالی کرده و با برق گرفتگی مواجه می شوید

بهترین مارک آون توستر در بازار:

شرکت های مختلفی توانسته اند آون توستر های متفاوتی را تولید کننده و به بازار عرضه کنند از جمله شرکت فیلیپس و بوش. طیف وسیعی از آون توسترها بر اساس نوع نیاز مشتری موجود است.

نسبت به کارکرد و روشهای مختلف آشپزی آن را انتخاب می کنند. مثلا برخی فقط برای گرم کردن و یا تست کردن استفاده می کنند. و برخی دیگر برای تهیه یک مرغ سوخاری.

بر اساس نوع برند و مشخصات، و فضای آشپزخانه، انتخابی آگاهانه داشته باشید. مارک های آون توستر عبارتند از:

بوش

فیلیپس

تفال

فلر

مورفی ریچاردز

آریته

دلونگی

مولینکس

کنوود

هاردستون

برای انتخاب و خرید آون توستر، می توانید ابتدا مقاله های ما را مطالعه کنید. سپس تصمیم سازی کرده و یک آون توستر خوب خرید کنید.

"<yoastmark

آبمیوه گیری پارس خزر مدل VitaFruit

کتری برقی سایا مدل Steamo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *