فیلیپس

تاریخچه برند فیلیپس

برند فیلیپس شرکتی هلندی و چند ملیتی در زمینه تجهیزات الکتریکی است که دفتر مرکزی آن در شهر آمستردام هلند واقع گردیده است. (تاریخچه برند فیلیپس)

برند فیلیپس در سال ۱۸۹۱ توسط جرارد فیلیپس در شهر آیندهوون تاسیس گردیده است. شرکت فیلیپس، یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده لوازم و تجهیزات الکترونیکی جهان است،

که شمار کارکنان آن بیش از ۱۲۲٫۰۰۰ نفر می‌باشد و در ۶۰ کشور جهان، خدمات خود را ارائه می‌نماید. در سال ۲۰۱۲ شرکت فیلیپس به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده تجهیزات روشنایی و نورپردازی در جهان، شناخته شد.

این شرکت علاوه بر حفظ جایگاه برترین شرکت جهانی در زمینه صنعت روشنایی، در حوزه صنایع و محصولات الکترونیک نیز توانسته است، مقام دهم جهانی را حفظ کند.

با سایت آیتک کالا همراه باشید در این مقاله و لذت ببرید.

تاریخچه:

جرالد فیلیپس در سال ۱۸۹۱ شرکت فیلیپس را با هدف تولید لامپ در کشور هلند تاسیس کرد و به مرور، سایر تجهیزات و وسایل برقی را به آن افزود. (تاریخچه برند فیلیپس)

در سال ۱۹۱۴ اولین آزمایشگاه تحقیقاتی مجهز در زمینه های فیزیکی و شیمیایی راه اندازی و چهار سال بعد، لامپ پرتو X توسط شرکت به دنیای الکترونیک و پزشکی معرفی شد.

در سال ۱۹۲۵ اولین تجربه شرکت در عرصه تولید تلویزیون و دو سال بعد در تولید رادیو صورت گرفت.

در فاصله دهه ۱۹۳۰، شرکت توانست یک میلیون محصول خود را به فروش برساند.

در سال ۱۹۳۹ زمانی که کارکنان شرکت به ۴۵ هزار نفر رسیده بود، اولین دستگاه اصلاح صورت به بازار عرضه شد.

در سال ۱۹۵۱ دستگاه دوکله آن نیز تولید شد.

در سال ۱۹۶۳ نوار کاست فشرده صوتی توسط شرکت ارائه شد، اما عملا در مواجهه با استانداردهای بتاماکس و VHS به موفقیت تجاری نرسید.

دو سال بعد اولین مدار مجتمع  IC توسط شرکت تولید شد.

درسال ۱۹۷۸ وسایل صوتی با دیسک لیزری به بازار عرضه شد.

ادامه

۲۵ سال پیش در سال ۱۹۸۲ لوح فشرده  CD با همکاری شرکت سونی تولید و به بازار وارد شد.

دهه ۱۹۹۰ برای شرکت، دوران تجدید ساختار و بازسازی محدوده فعالیت تجاری بود.

در سال ۲۰۰۱ مرکزیت شرکت که تا آن زمان در شهر آیندهون هلند بود به آمستردام منتقل شد.

برند فیلیپس از ابتدای ژانویه ۲۰۰۸ ساختار سازمانی خود را به سه بخش سلامتی-بهداشتی، روشنایی و شیوه زندگی تقسیم نموده است. هم اکنون شرکت فیلیپس با فروش ۷/۳۸ میلیارد دلاری، رتبه ۱۶۱ را در بین ۵۰۰ شرکت برتر جهانی داراست. (تاریخچه برند فیلیپس)

فیلیپس

فیلیپس یک شرکت چندملیتی هلندی است که مقر آن در آمستردام است. این شرکت در سال ۱۸۹۱ در آیندهوون توسط جرارد فیلیپس و پدرش فردریک تأسیس شد که اولین محصولات آن‌ها لامپ‌های سبک است.

فیلیپس یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در جهان است که فعالیت آن درحال‌حاضر در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و روشنایی متمرکز است. فیلیپس در بخش تجهیزات صوتی نیز بسیار قدرتمند می‌باشد و هدست‌ها، هندزفری‌ها و … متنوعی را با قابلیت‌های عالی وارد بازار کرده است.

در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده تجهیزات روشنایی و نورپردازی در جهان، شناخته شد. سهام این شرکت در بازار بورس یورونکست آمستردام معامله می‌شود.

کمپانی فیلیپس، همچنین در فهرست ثانویه بازار بورس نیویورک ذکر شده‌است و در حال حاضر حدود ۷۴۰۰۰ کارمند در ۱۰۰ کشور جهان دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۸ عنوان افتخاری سلطنتی هلند را بدست آورد.

فیلیپس در دو بخش اصلی تشکیل شده است: بهداشت و سلامت مصرف‌کننده (سابقاً لوازم الکترونیکی مصرفی فیلیپس و لوازم خانگی و مراقبت شخصی فیلیپس) و بهداشت حرفه‌ای (قبلاً سیستم‌های پزشکی).

ادامه

این شرکت ساخت ریش‌تراش‌های برقی را در سال ۱۹۳۹ تحت نام تجاری Philishave آغاز کرد و پس از جنگ آن‌ها قالب کاست را توسعه داده و فرمت Compact Disc را با همکاری سونی تولید کردند. از سال ۲۰۱۲، فیلیپس بزرگترین تولیدکننده روشنایی در جهان بوده است. (تاریخچه برند فیلیپس)

تاریخچه‌ی فیلیپس علاوه‌بر فرمانروایی بر بازار محصولات روشنایی، نوآوری‌های ماندگاری را نیز در خود دارد. آن‌ها در معرفی نوار کاست و دیسک‌های فشرده یا همان CD، نام خود را در تاریخ جاودانه کردند.

سهام این برند اکنون در چند بازار بزرگ بورس در جهان به‌فروش می‌رسد. فیلیپس، از سال ۱۹۱۲ یک باشگاه فوتبال به‌نام پی‌اس‌وی آیندهوون را نیز در فهرست دارایی‌های خود دارد.

این شرکت در سال ۱۹۹۸ نشان افتخاری سلطنتی هلند را دریافت کرد. این نشان به‌صورت محدود به برخی شرکت‌های بزرگ این کشور و برخی سازمان‌های غیرانتفاعی، اهدا می‌شود.

تاریخچه

جرارد فیلیپس مهندس جوانی بود که در سال‌های پایانی قرن ۱۹، متوجه ظرفیت‌های بالای صنعت الکتریسیته شد. او، در ۱۵ می سال ۱۸۹۱، شرکت فیلیپس و شرکا را به‌همراه پدرش فردریک فیلیپس تأسیس کرد.

هدف اولیه‌ی این شرکت، تولید لامپ‌های روشنایی و دیگر تجهیزات الکتریکی تعریف شد. فردریک فیلیپس، یک تاجر تنباکو و بانکدار در زالت‌بومل بود که سرمایه‌ی اولیه برای راه‌اندازی شرکت را تأمین کرد. فردریک فیلیپس یک تاجر تنباکو بود که سرمایه‌ی اولیه‌ی شرکت را تأمین کرد.

اولین کارخانه‌ی شرکت در شهر آیندهوون تأسیس شد. جرارد وظیفه‌ی طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مهندسی را بر عهده داشت و اولین تولیدات شرکت، در سال ۱۸۹۲ آماده شدند. (تاریخچه برند فیلیپس)

شرکت فیلیپس در سال ۱۸۹۳ خسارت‌های سنگینی را متحمل شد و پدر و پسر، تصمیم به فروش کسب‌وکار خود گرفتند.

خوشبختانه، اولین پیشنهاد خرید شرکت فیلیپس به‌حدی ناامیدکننده بود که خانواده تصمیم گرفت به‌جای فروش به قیمت بسیار پایین، حداکثر ریسک را برای حفظ تجارت خانوادگی، به‌کار گیرد.

در سال ۱۹۱۴ اولین آزمایشگاه تحقیقاتی مجهز در زمینه‌های فیزیکی و شیمیایی راه‌اندازی و چهار سال بعد، لامپ پرتو X توسط شرکت به دنیای الکترونیک و پزشکی معرفی شد. در سال ۱۹۲۵ این شرکت، محصول لامپ خلأ خود را تولید کرد.

دو سال بعد، برای نخستین بار، تولید رادیو را تجربه نمود و چهار سال پس از آن، در ۱۹۳۱ فیلیپس وارد عرصه تولید تلویزیون شد. در فاصله دهه ۱۹۳۰ این شرکت توانست، یک میلیون محصول خود را به فروش برساند.

اولین ریش تراش فیلیپس در دهه ۱۹۳۰ معرفی شد و Philishave نام گرفت. در ایالات متحده، آن را نورلکو می نامیدند. Philishave تا به امروز بخشی از خط تولید محصولات Philips باقی مانده است.

تاریخچه برند فیلیپس

تاریخچه برند فیلیپس

سخن پایانی

فیلیپس علاوه‌بر حفظ جایگاه برترین شرکت جهانی در زمینه صنعت روشنایی، در حوزه صنایع و محصولات الکترونیک نیز توانسته است، مقام دهم جهانی را حفظ کند.

فیلیپس از معدود شرکت‌های جهان است که سابقه فعالیت بیش از یک سده را در پرونده خود دارد.

شاید این پایداری و ماندگاری از آن رو بوده است که شرکت با تدبیر مناسب بنیان‌گذار خود، جرالد فیلیپس و آینده‌نگری افراد خانواده فیلیپس که بعدها هدایت شرکت را عهده دار شدند، به‌خوبی توانست از دنیای برقی قرن ۱۹ به عصر الکترونیک منتقل شود. (تاریخچه برند فیلیپس)

از این رو است که شرکت علاوه‌بر حفظ جایگاه برترین شرکت جهانی در زمینه صنعت روشنایی، در حوزه صنایع و محصولات الکترونیک نیز توانسته است، مقام دهم جهانی را حفظ کند.

ماشین اصلاح صورت فیلیپس AT890

همزن برقی Dessini 555 Hand Mixer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *