هواپز

کاربرد هواپز چیست

هواپز

هواپز یکی از جدیدترین محصولات مرتبط با پخت و پز هستند. این دستگاه دارای یک لامپ هالوژنی است و امواج نوری تولید می‌کند که حرارت طبخ غذا را ایجاد می‌کند و همزمان یک فن هوا و گرما را در درون ظرف به گردش در می‌آورد تا قسمت‌های مختلف غذا به صورت همسان پخته شود؛

بنابراین زمانی که بخواهیم غذایی بدون روغن، مثلا سیب زمینی، ماهی یا مرغ درست کنیم و البته نخواهیم طعم غذا را با آبپز کردن از دست بدهیم، بخارپز‌ها و به تازگی هواپزها به کمک ما می‌آیند.

هواپز‌ها را می‌توان مشابه دستگاه‌های بخارپز دانست؛ با این تفاوت که هواپز‌ها در عملکرد و نحوه‌ی ایجاد حرارت متفاوت، توانسته اند طرفداران بیشتری به خود جذب کنند.

سرعت پخت در این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه بیشتر است. برای مثال یک مرغ درسته را در یک ساعت می‌توانید در این دستگاه بپزید.

با آیتک کالا در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

کاربردهای هواپز

مزایای آشپزی با هواپز به شرح زیر است:

  1. استفاده از هوای گرم و بدون کاربرد روغن برای تهیه غذا
  2. آشپزی سریع، راحت و بی‌دردسر
  3. غذایی سالم، آبدار و دارای طعمی طبیعی
  4. صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی
  5. آشپزی بدون ایجاد دود

مواد غذایی شما چه تازه یا یخ‌زده باشد، با استفاده از این وسیله می‌توانید آن‌ها را در کمترین زمان بپزید، بریان‌کنید، کباب کنید،بخارپز کنید، برشته‌کنید یا گرم‌کنید و …

راز کار فلیور ویو در استفاده از یک لامپ هالوژنی، اشعه مادون‌قرمز و سیستم گردش حرارت درون آن است که باعث می‌شود غذا ۳ بار سریع‌تر و با طعم و ظاهر بهتری پخته شود.

هواپز‌ها برای پخت غذا‌های منجمد مثل مرغ، ناگت، سیب زمینی سرخ کرده و گوشت‌ها عالی است. اما اگر فضای کافی برای یک هواپز ندارید، در واقع فر شما قادر است ۸۰ درصد کارایی هواپز را به شما ارائه دهد.

چرا که گا‌ها کاربران عنوان کرده اند که برای مثال برای درست کردن سیب زمینی سرخ شده، مجبور بوده اند کمی روغن روی سیب زمینی بزنند تا طعم بهتری داشته باشد. بااین حال اگر فضای کافی و البته بودجه‌ی کافی برای آن دارید، هواپز می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد.

شما می‌توانید دسته‌های از انواع خوراکی‌ها مثل سبزیجات، مرغ و غذا‌های منجمد را در مدت زمانی کمتر از زمان استفاده از فر بپزید. پس به طور خلاصه داشتن هواپز ضروری نیست، اما اگر بتوانید آن را تهیه کنید کمی کارهایتان راحت‌تر و خوراکتان سالم‌تر خواهد شد.

استفاده از هواپز چه فایده ای دارد؟

هواپز جدیدترین دستگاه پخت غذاست که با استفاده از یک لامپ هالوژنی حرارت لازم برای پخت غذا بدون آب و روغن را ایجاد می کند. مزایای استفاده از هواپز بسیار سالم و مقرون به صرفه است.

از بزرگ‌ترین مزایای هواپز این است که شما برای درست کردن غذای‌تان لازم نیست به هیچ عنوان آب یا روغن به ماده غذایی اضافه کنید! درواقع اصلا نیازی نیست طعم گوشت یا سیب‌زمینی‌های شما با روغن تغییری کند

یا با آب کم‌مزه شود و به همین دلیل این خصوصیت علاوه بر خوشمزه‌تر شدن غذا به سالم‌تر و کم‌کالری‌تر شدن آن نیز کمک می‌کند. در‌واقع غذاها در هواپز همان طعم اصلی خود را حفظ می‌کنند.

درون هواپز‌ها معمولا دو عدد سینی جدا از هم یا در دو طبقه وجود دارد که به ما این امکان را می‌دهد که دو غذا را به صورت هم‌زمان طبخ کنیم و به این صورت در مصرف برق و وزمان صرفه جویی کنیم.

حتی در هواپزهای دو‌طبقه می‌توانید مقداری سبزیجات مثل کلم بروکلی یا هویج و قارچ را در طبقه پایین، زیر گوشت یا مر‌غ‌تان قرار دهید تا هم پخته شوند و به عنون دورچین غذا استفاده شوند

و هم با چکیدن عصاره گوشت یا مرغ روی آن‌ها طعم‌دار شوند و چه چیزی خوش‌مزه‌تر و سالم‌تر از سبزیجات طعم‌دار شده وجود دارد؟

استفاده از این دستگاه برای کسانی که رژیم می‌گیرند یا دوست دارند کالری دریافتی‌شان را کم کنند، بسیار مناسب است. با همه این حرف‌ها باز هم بد نیست

اگر سینی فلزی هواپز‌تان را قبل از قرار دادن ماده غذایی روی آن کمی‌ چرب کنید تا غذا به آن نچسبد و راحت‌تر جدا شود. گرچه این ‌فقط یک نکته انتخابی است.

مزایا

یکی از مهم‌ترین مزایای دستگاه هواپز بی نیازی به روغن یا آب در پخت غذاست. این خاصیت به افرادی که رژیم‌های خاص کم کالری یا گیاه‌خواری دارند بسیار کمک می‌کند.

مورد دیگری که قابل توجه است پخت یکنواخت غذا‌ها و خوراکی هاست. شما بدون نیاز به اینکه منتظر بمانید تا روغن داغ شود و بدون آنکه نیاز باشد مراقب غذا باشید، می‌توانید به ساده‌ترین روش سالم‌ترین خوراکی‌ها را تهیه کنید.

در این صورت احتمال سوختگی موضعی در غذا نیز وجود ندارد و خب همانطور که می‌دانید قسمت‌های سوخته در غذا‌ها بسیار مضر هستند.

هواپز‌ها تقریبا بدون محدودیت هستند. شما هر نوع خوراکی را از گوشت گرفته تا سبزی می‌توانید در هواپز طبخ کنید. تنها چیزی که تفاوت می‌کند زمان قرار گیری غذا در دستگاه است که طبیعتا درمورد گوشت طولانی‌تر است.

استفاده از این دستگاه برای کسانی که رژیم می‌گیرند یا دوست دارند کالری دریافتی‌شان را کم کنند، بسیار مناسب است.

با همه این حرف‌ها باز هم بد نیست اگر سینی فلزی هواپز‌تان را قبل از قرار دادن ماده غذایی روی آن کمی‌ چرب کنید تا غذا به آن نچسبد و راحت‌تر جدا شود. گرچه این ‌فقط یک نکته انتخابی است.

فواید

از مهمترین فواید هواپز وقتی مواد پروتئینی مانند انواع گوشت‌ها در طبقه بالایی هواپز قرار می‌گیرند، می‌توانید از سینی پایین برای جمع شدن روغن آن‌ها در حین پخت استفاده کنید و در انتهای پخت نه‌تنها حتی یک قطره روغن مصرف نکرده‌اید

بلکه روغن اضافی گوشت و مرغ نیز از آن‌ها جدا شده و در سینی پایینی جمع شده است و افراد دارای رژیم به راحتی می‌توانند این روغن را دور بریزند و از دریافت پروتئین خالص بدون هیچ عذاب وجدانی لذت ببرند.

به وسیله سیستم گردش حرارت هواپز، هوای داغ در کاسه مانند گرد باد می چرخد و مواد غذایی از همه طرف به خوبی می پزد.

همچنین باعث می شود روغن و چربی مواد به پایین رانده شده و در پایین ظرف جمع شود و از غوطه ور شدن مواد غذایی در روغن جلوگیری می کند که در نتیجه طبخ غذا سالم تر انجام می شود.

همچنین به وسیله دو سینی مجزای فلیور ویو می توانید در دو طبقه به صورت همزمان مواد گوناگون را طبخ کنید.

هواپز

هواپز

تلوزیون ال ای دی بست ۴۰bn2070j

تلویزیون ال ای دی شهاب LED24SH201N1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *