بخارپز

بخارپزها و ویژگی آنها

بخارپز

بخارپز کردن یک روش بسیار ملایم پخت و پز با تکیه بر رطوبت ناشی از تبخیر آب است که امروزه به واسطه انواع بهترین بخارپز خیلی ساده‌تر از گذشته عملیاتی می‌شود.

نفوذ بخار آب در بافت خام هر ماده غذایی سالم‌ترین روش برای حفظ ترکیبات مغذی و ارزش غذایی آن‌ها است؛ ضمن این که آب هرگز به ماده غذایی نفوذ نمی‌کند و مزه اصلی غذا به واسطه محافظت از ترکیبات اساسی حفظ خواهد شد.

به همین دلیل امروزه وجود یک دستگاه بخارپز در هر خانه‌ای به عنوان دستیار سلامتی آن خانواده ضروری تلقی می‌شود.

بخارپز کردن به صورت دستی و به روش سنتی هم امکان پذیر است؛ اما اگر یک بار تجربه طعم و سلامتی به سبک انواع بخارپز برقی را داشته باشید همین حالا برای خرید یک محصول باکیفیت اقدام می‌کنید.

با آیتک کالا در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

انواع بخارپز و طبخ غذا با آن: خوب، بد، زشت!

استفاده از انواع بخارپز برقی در بازار مخالفان و موافقان خود را دارد. خیلی از افراد به نیمه بخارپز کردن غذا علاقه دارند اما بخارپز کردن غذا به صورت کامل را ترجیح نمی‌دهند. شاید قبل از خرید بهترین بخارپز هنوز هم برای بخارپز کردن مردد باشید و بنابراین قبل از هر چیز باید با مزایا و البته بخارپز کردن آشنا شوید:

مزایای بخارپز کردن مواد غذایی با بخارپز برقی

این کار سریع‌ترین روش پخت غذا به نسبت افزودن آب به صورت مستقیم به غذاها است؛ همان طور که تهیه چای در انواع بهترین مارک‌های چای ساز بازار با سرعت بیش‌تری صورت می‌گیرد.

با وجود بخارپز کردن ماهیت اصلی غذا و خواص تغذیه‌ای آن حفظ می‌شود. موضوعی که احتمالا با سرخ کردن، تفت دادن یا حتی کباب کردن تحت تاثیر حرارت مستقیم یا تماس با آب به این شکل حفظ نشود.

انواع بهترین بخارپز بازار برای هر نوع ماده غذایی قابل استفاده هستند. به علاوه اکثر مواد پروتئینی، سبزیجات، حبوبات و … با استفاده از بخارپز قابل پخت هستند.

نکته مهم این که بخارپز کردن غذاها با بخارپز برقی به پخت بی دردسر و خودکار کمک می‌کند. فقط کافی است تایمر غذا را چک کنید و آن را روی برنامه دلخواهتان قرار دهید.

بر خلاف تصور برخی، انواع بهترین بخارپز موجود در بازار برای پخت غلات هم کاربردی هستند. بنابراین می‌توانید انواع پاستا یا برنج را در این دستگاه و تحت تاثیر بخار مستقیم طبخ کنید. اگر زمان پخت مواد غذایی مورد نظر شما با هم متفاوت است طراحان این مشکل را برای همیشه برطرف کرده‌اند.

برای رفع مشکل تفاوت زمان طبخ غذاها، هر یک از این دستگاه ها بسته به نوع برند و مدل بیش از یک سبد دارد که روی هم قرار می‌گیرند. به عنوان مثل در سبد شماره یک ممکن است زمان پخت را روی ۵ دقیقه قرار دهید

در حالی که ماده پروتئینی سبد دوم به ۲۰ دقیقه زمان نیاز داشته باشد. این ترفند باعث شده تا در زمان و البته انرژی مصرفی توسط دستگاه صرفه جویی شود.

معایب پخت غذا در بخارپزها

شاید از نظر سلامت، صرفه جویی در وقت و سهولت کار هیچ نقدی بر انواع بهترین های موجود در بازار وارد نباشد. تنها موردی که وجود دارد مزه غذاها هستند که تحت تاثیر بخار به لذیذی سرخ کردن،

گریل، کباب کردن و نیمه بخارپز کردن نیست. برای رفع این مشکل هم می‌توانید از انواع سس، ادویه و طعم دهنده بعد از پخت غذا استفاده کنید.

نگاهی بر سایز مناسب بهترین بخارپز موجود در بازار

انواع بخارپزهای بازار سه طبقه و دارای سبدهای مجزا برای قرارگیری مواد غذایی دارند. جنس اکثر سبدها در بخارپزهای برقی پلاستیکی هستند و کف آن‌ها جهت عبور بخار آب متخلخل است. بنابراین از نظر تعداد سبدها شباهت زیادی بین برندهای مختلف بازار دیده می‌شود.

برخی از انواع مدرن‌تر سبدهایی مجزا دارند که با تغییر سایز ارائه می‌شوند. طوری که سبدهای بالاتر که سایز کوچک‌تری دارند در سبدهای بزرگ‌تر جای می‌گیرند و به این شکل فضای کم‌تری اشغال می‌شود.

چیزی که باید در انتخاب بهترین بخارپز بازار در نظر داشته باشید سایز هر سبد است. به طور کلی هر چقدر که پهنای سبدها بیش‌تر باشد راحت‌تر می‌توانید حجم مختلفی از مواد غذایی را در آن‌ها جای دهید.

کارآمدترین سبد برای بخارپز حدود ۲۵ تا ۲۸ سانتی متر قطر دارد و این اندازه در کشورهای آسیایی و اروپایی کاملا استاندارد است.

تایمر و مدت زمان پخت در انواع بهترین بخارپز

اکثر بخارپزها به تایمرهای ۶۰ دقیقه‌ای مجهز هستند و می‌توانید با تنظیم آن‌ها از خاموش شدن خودکار دستگاه مطمئن باشید.

مدل‌های مدرن‌تر و گران قیمت‌تر حالت تنظیم تایم پیش فرض برای شروع کار را دارند و فقط کافی است دستگاه را آماده به کار قرار دهید. در این حالت این دستگاه در تایم مقرر شروع به کار می‌کند.

مشاهده سطح آب در انواع بخارپزهای برقی

از بخارپزی استفاده کنید که قابلیت مشاهده سطح آب را از بیرون داشته باشد. مدل‌های برقی بازار معمولا بدنه شفافی دارند و به ندرت آب آن‌ها وسط فرآیند طبخ تمام می‌شود؛ چرا که مخزن آب آن‌ها عمیق است و قبل از پخت می‌توان آن‌ را تا بالاترین درجه مملو از آب کرد.

مزایای خرید بخارپز و استفاده از آن

حفظ ارزش و خاصیت مواد مصرفی:

انواع ویتامین ها و خاصیت مواد غذایی در غذای شما باقی خواهد ماند. تمام آب مواد خوراکی بخار نمی شود و خشک نمی شود. در پخت غذا نیازی به روغن‌ ندارد.

شما قادر خواهید بود از سایر روش های پخت نیز استفاده کنید، برای مثال مواد خوراکی را در آب بریزید و طبخ کنید، اما در این حالت همه مواد مغذی داخل آب رفته و یا به علت جوشیدن از بین خواهد رفت.

چندمنظوره بودن:

شاید در تبلیغات این محصولات فقط بخارپز کردن سبزیجات را دیده باشید؛ ولی خبر خوش این است که شما قادر خواهید بود انواع گوشت، ماکیان، پاستا، برنج، تخم‌مرغ و حتی صیفی جات را توسط این محصول آماده کنید.

طرز استفاده آسان:

توسط این محصولات می‌توانید حجم بالایی از غذا را تهیه کنید بدون آنکه احتیاج باشد ظرف دیگری را مورد استفاده قرار دهید. نسبت به گنجایشی که این محصولات دارند بعضی از آن‌ها برای خانواده ۴ نفره و بعضی برای افراد بیشتری غذا آماده می‌کنند.

سخن آخر

تعداد سبدهای انواع بهترین بخارپز بازار مشابه است. چیزی که در خرید باید مدنظر داشته باشید حجم هر سبد است که بسته به برند تولیدکننده می‌تواند عریض‌تر باشد. برخی از امکانات جانبی انواع بخارپز شامل نوار نشانگر سطح آب، امکان افزودن ادویه حین پخت و تایمر برای تنظیم مدت پخت هستند.

امروزه بخارپز یکی از محبوب‌ترین لوازم پخت و پز آشپزخانه بشمار می‌روند، به همین دلیل بهتر است قبل از خرید درمورد محصولی که قصد خرید آن را دارید به اندازه کافی دقت داشته باشید.

بخارپز

بخارپز

تلویزیون ال ای دی شهاب مدل ۲۴SH81N1

ماشین اصلاح مک استایلر مدل MC-031

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *