سامسونگ

بررسی قابلیت های تلویزیون سامسونگ

در سیستم های جدید شرکت سامسونگ امکانات خوبی ارائه شده است که از جمله می توان به تماشای فیلم و عکس های درون سیستم کامپیوتر بر روی تلویزیون بصورت بی سیم اشاره کرد. (تلویزیون سامسونگ)

همچنین استفاده از دستیار صوتی در تلویزیون های مدل جدید سامسونگ ۲۰۱۹ محقق شده است. قبل از سامسونگ، اپل موفق به رونمایی از ویژگی Airpaly ( تماشای محتوای کامپیوتر برروی تلویزیون ) شده بود. هر چند سامسونگ در نظر دارد تا سیستم های قوی تر را ارائه دهد.

با آیتک کالا در این مقاله همراه باشید امروز میخواهیم در این مطلب به بررسی قابلیت های تلویزیون های هوشمند سامسونگ بپردازیم.

سامسونگ الکترونیکس یک شرکت کره جنوبی چند ملیتی و یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات است. در اوت سال ۲۰۰۵،  BusinessWeek سامسونگ را بهترین مارک تولیدکننده لوازم برقی معرفی کرد .

دفتر اصلی در سئول کره جنوبی می‌باشد که یکی از بخش‌های گروه سامسونگ است. در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت دارد. کلمه سامسونگ در زبان کره‌ای “Three stars” یا «سه ستاره» معنی می‌دهد.

تاریخچه

سامسونگ در سال ۱۹۳۸ در شهر تائگو  توسط بیونگ-چول لی تأسیس شد . کار این شرکت به عنوان صادر کننده غذا آغاز شد و در ابتدا به صادرات ماهی خشک و آرد به چین می‌پرداخت.

در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ سامسونگ وارد کسب و کارها دیگر شد ، از جمله بیمه عمر و تولید منسوجات . شاخه سامسونگ الکترونیکز (Samsung Electronics)  در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد . (تلویزیون سامسونگ)

شاخه‌ای که بیش از هر محصولی به تولید تلویزیون می‌پرداخت. فروش اولین  تلویزیون سیاه سفید سامسونگ همدر سال ۱۹۷۰ آغاز شد . در دهه ۱۹۷۰ سامسونگ دامنه کار خود را باز هم گسترش داد و به بخش پتروشیمی  شد.

همچنین تولید انواع ماششین ظرفشویی ، یخچال و مایکروویو  را آغاز کرد. در دهه ۱۹۸۰ سامسونگ تمرکز بیشتری را بر روی صنایع الکترونیک قرار داد و تولید تلویزیون‌های رنگی، کامپیوترهای شخصی ، ضبط صوت و دوربین فیلمبرداری  را شروع کرد.

این دهه، در عین حال برهه‌ای بود که سامسونگ شروع به صادرات بیشتر محصولات تولیدی خود به  آمریکای شمالی کرد. در سال ۱۹۸۹ سامسونگ با بریتیش پترولیوم مشارکتی را ترتیب داد تا شرکت Samsung BP Chemicals تأسیس شود.

بررسی

با توجه به اینکه تا به امروز برای اینکه بتوانید سرویس های اپل را بر روی تلویزیون هایتان پیاده کنید، مجبور به خرید تلویزیون اپل بودید اما سامسونگ اعلام کرده است که در تلویزیون های ارائه شده در سال ۲۰۱۹ سرویس آیتونز موویز، آیتونز تی وی و همچنین ایرپلی ۲ قرار داده شده است.

در واقع سامسونگ اعلام کرده است که از این پس کاربران می توانند از راه دور به محتوای کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند و آن را مدیریت کنند. کاربران تلویزیون های سامسونگ می توانند با وصل یک کیبرد به تلویزیون، کامپیوتر خود را بر روی صفحه نمایشی بزرگ مشاهده و لذت ببرند.

این قابلیت که ریموت اکسس نام دارد با همکاری VMWare و سامسونگ برقرار شده است. جالب توجه خواهد بود که بدانید برای استفاده از این امکان نیازی به داشتن هیچ کابلی نخواهید داشت.

همچنین یکی از مدیران ارشد تیم سامسونگ عنوان کرده است که این همکاری برای بهتر کردن رابطه با ریموت اکسس در آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

با توجه به اینکه سیستم های تلویزیونی سامسونگ در حال حاضر از دستیار صوتی بیکسبی بهره می برد و کاربران را راضی نکرده است؛ گفتنی است که مدیران سامسونگ در سال ۲۰۱۹ به تلویزیون هایشان امکان گوگل اسیستنت اضافه خواهند کرد. (تلویزیون سامسونگ)

ضمن اینکه از قابلیت هایی که در سال ۲۰۱۹ بر روی تلویزیون های سامسونگ اضافه خواهد شد، تنظیم صدای خروجی متناسب با محیط پیرامون خواهد بود.

سیستم CLEAR MOTION RATE:

این سیستم کمک می کند که برخی تصاویری که مربوط به صحنه های سریع هستند مانند صحنه های بازی های جنگی و یا پر زد و خورد بازی های کنسول ها، رقابت های ورزشی از جمله فوتبال و یا مسابقات اتومبیل رانی و غیره بهتر و با هر چه طبیعی تر به نمایش درآیند.

این تکنولوژی جدید به تلویزیون های سامسونگ این امکان را می دهد که خریداران جوان خود را کاملا راضی نگه دارد و موجب شود آنها هنگام تماشای بازی های فوتبال و یا اجرای بازی های اکشن و پرزدوخورد بر روی کنسولهای بازی با استفاده از تلویزیون های سامسونگ، از کیفیت تصویر لذت ببرند.

الگوریتم های پردازش تصاویر:

تلویزیون های هوشمند سامسونگ از الگوریتم های مختلفی جهت پردازش تصاویر استفاده می کنند. یکی از این الگوریتم ها WIDE COLOR ENHANCER PLUS است که کمک زیادی به پخش رنگ تصاویر و وضوح آنها می کند.

موتور پردازشگر:

موتورهای پردازشگر HyperReal سامسونگ امکان پخش تصاویر با کیفیت بالا و کنتراست مناسب را می دهد و به این ترتیب امکان پخش فیلم، انیمیشن ها و همچنین موسیقی بر روی دستگاه را به کاربران می دهد. (تلویزیون سامسونگ)

کیفیت تصویر:

خوشبختانه بیشتر مدلهای تلویزیون های این شرکت از نوع FULL HD، UHD 4k و یا ۴k هستند. بنابراین کسانی که تمایل دارند در درجه اول محصولات این شرکت را خریداری کنند، اقدام به خرید تلویزیون های جدید سامسونگ از نوع تخت و یا منحنی می کنند.

همچنین بهره گیری از برخی سیستم ها در تلویزیون های ساخت این شرکت، مانند سیستم PUR COLOUR که کمک زیادی به نمایش تصاویر طبیعی و زیبا می کند و یا تکنولوژی  HDRموجب می شود که نور پس زمینه تصاویر روشن تر نشان داده شود و در نهایت تصاویر واضح تر باشند.

البته برخی از سیستم ها و قابلیت های پیشرفته ای هم در تلویزیون های منحنی سامسونگ وجود دارند که موجب افزایش کیفیت و بازدهی بسیار عالی آنها می شوند از جمله تکنولوژی UHD DIMMING است

که با استفاده از آن نرم افزار مربوطه صفحه نمایش تلویزیون را به صدها بخش تقسیم بندی می کند و متناسب با اینکه هر منطقه چه میزان رنگ، نور و عناصر مختلف تصویری را باید به نمایش بگذارد، آن بخش از قاب تلویزیون آن عناصر را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارد.

یکی از دیگر امکانات مناسب برخی از تلویزیون های جدید سامسونگ، علاوه بر اتصال به اینترنت، امکان نمایش و اتصال به مرورگرها (browsers) را نیز دارد که در نوع خود جالب است. (تلویزیون سامسونگ)

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ

سخن پایانی

در پایان این نکته را هم اضافه کنیم که قیمت تلویزیون های سامسونگ در آیتک کالا با توجه به قابلیت ها و امکانات آنها بسیار مناسب است و اگر قصد خرید محصولات این شرکت را دارید، قطعا یک خرید مناسب را انجام داده اید.

فروشگاه آیتک کالا نیز از ابتدای تاسیس با توجه به کیفیت بالا و استانداردهای سطح بالای محصولات سامسونگ، توانسته با بهترین قیمت و نرخ های مناسب، جدیدترین و بهترین محصولات این شرکت از جمله تلویزیون های آنرا در اختیار مشتریان و علاقه مندان خود قرار دهد.

تلویزیون سونیا مدل S-65KD7960

گوشت کوب برقی مکسی BND کد ۵۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *