دوو

تاریخچه برند دوو

تاریخچه برند دوو

شرکت دوو برای اکثر افراد یادآور اتومبیل‌های کره‌ای است. از آنچه بر این شرکت از زمان تاسیس تا به حال گذشته است چه می‌دانید؟ (تاریخچه برند دوو)

در این مقاله در آیتک کالا به معرفی برند دوو می‌پردازیم با ما همراه باشید.

«دوو» (Daewoo) که کلمه‌ای کره‌ای به معنای «جهان بزرگ» است، یک شرکت خانوادگی بزرگ در کره جنوبی بود. این شرکت در مارس ۱۹۶۷ با عنوان «دوو صنعتی» تأسیس شد و در سال ۱۹۹۹ توسط دولت کره برچیده شد.

قبل از بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۸، دوو دومین شرکت خانوادگی بزرگ کره پس از هیوندای بود و بعد از آن شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ قرار داشتند.

حدود بیست زیر گروه برای تولیدات دوو وجود داشت که برخی از آن‌ها امروزه به عنوان شرکت‌های مستقل باقی مانده‌اند. آیا می‌دانید کدام یک از شاخه‌های شرکت دوو هنوز فعال هستند؟ آیا تا به حال در مورد موسس برند دوو چیزی شنیده‌اید؟

با آیتک کالا همراه باشید تا داستان فراز و نشیب‌های این شرکت بزرگ را با هم بخوانیم.

تاریخچه شرکت دوو

گروه دوو توسط کیم وو چوونگ در مارس ۱۹۶۷ تأسیس شد و موجب تحول سریع کره جنوبی گشت. ظهور دوو این کشور زراعی را که دارای تاریخی طولانی از تهاجمات خصمانه بود، (تاریخچه برند دوو)

به یک «معجزه اقتصادی» تبدیل کرد. کره جنوبی با تجارتی ضعیف که حتی توانایی حمایت از صنایع بومی را نداشت، وارد دهه هفتاد شد.

در تقسیم کره توسط متفقین، قلمرو شمالی تمام منابع طبیعی کشور را به ارث برد. کره شمالی با نیروی نظامی به مراتب قوی‌تر از رقبای خود در جنوب، کم‌تر از دو سال پس از عقب‌نشینی نیروهای صلح آمریکا برای حمله به انتظار نشست.

صلح سرانجام در سال ۱۹۵۳ بین دو کشور برقرار شد، اما ترس از حمله خارجی با کره جنوبی باقی ماند. این عامل در حقیقت به عنوان یک انگیزه قدرتمند جهت تلاش برای رونق اقتصادی عمل کرد.

ادامه

دوو به معنای «جهان بزرگ» است و اگرچه سرمایه اولیه سهام این شرکت ۱۸۰۰۰ دلار بود که مبلغی متوسط تلقی می‌شود، کیم و همکارانش امیدهای زیادی برای تجارت خود داشتند.

برند دوو در زمان اوج خود دومین شرکت خانوادگی بزرگ کره بود. عمده فعالیت‌های این شرکت در تجارت، وسایل نقلیه موتوری، کشتی سازی، صنایع سنگین، هوافضا، لوازم الکتریکی مصرفی، لوازم ارتباط از راه دور و خدمات مالی بود.

بیست شرکت تابعه دوو نیز در یک سیستم پیچیده از دارایی‌های متقابل با هم پیوند داشتند. (تاریخچه برند دوو)

شرکت دوو در سال ۱۹۷۵ توسط دولت کره به عنوان یک شرکت بازرگانی عمومی (GTC) مجوز گرفت. این مجوز برای ارتقاء صادرات تنظیم شده بود. دارندگان مجوز موظف به ایجاد دفاتر و نمایندگی‌هایی در خارج از کشور بودند.

دوو دارای بیش از ۱۰۰ شعبه در سراسر جهان بود و حدود ۳۵۰۰ محصول آن در بیش از ۱۳۰ کشور جهان معامله می‌شد. به لطف تبلیغ کالاهای کره‌ای در خارج از کشور توسط دوو، این شرکت توانست از طریق توافق‌نامه‌ای، وام و توصیه دولت در زمینه توسعه صادرات و بازاریابی خارج از کشور خود را تأمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *