اسنوا

تاریخچه برند اسنوا

تاریخچه برند اسنوا

اسنوا (گروه صنعتی انتخاب) شرکت ایرانی تولیدکنندهٔ لوازم خانگی است. اسنوا ابتدا در سال ۱۳۸۴ در کارخانه‌ای به مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع در مورچه‌خورت اصفهان، با تولید انواع اجاق گاز و کولر آبی آغاز به کار کرد (تاریخچه برند اسنوا)

و اکنون دایره محصولات تولیدی آن به ماشین رخت‌شویی، تلویزیون، اجاق گاز، یخچال فریزر و ماشین ظرف‌شویی گسترش یافته‌است.به گفته ی یکی از مسئولین این مجموعه، حدود ۷۰ درصد قطعات بکار رفته در ساخت محصولات این شرکت، تولید ایران هستند.

نام

نام اسنوا در واقع سرواژهٔ ای است که از نام اصلی شرکت «ارکان ساختار نوین ایرانیان» برگرفته شده‌است، این شرکت یکی از زیر مجموعه‌های گروه انتخاب است.

پیشینه

اسنوا ابتدا در سال ۱۳۸۴ در کارخانه‌ای به مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع در مورچه‌خورت اصفهان آغاز به کار کرد.

این شرکت دارای انواع پرس‌های ضربه‌ای و هیدرولیک ۶۰ تن تا ۱۰۰۰ تن، دستگاه‌های رباتیک الکترومغناطیس رنگ و لعاب، دستگاه‌های تراشکاری خم و برش، تکنولوژی جوش پلاسما برای صفحه‌های رویه اجاق گاز و دیگر تجهیزات مصرفی در هنگام مونتاژ محصول مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی است

و از نظر حجم تولید می‌تواند روزانه ۱۵۰۰ اجاق گاز ایستاده، ۱۰۰۰ دستگاه کولرآبی و ۱۵۰۰ محصول از سری محصولات توکار را ارائه دهد. محصولات این کارخانه در بازارهای ایران و خاورمیانه عرضه می‌شوند. (تاریخچه برند اسنوا)

اسنوا توانسته‌است برای اولین بار در ایران و خاورمیانه، این امکان را فراهم کند که خریدار بتواند محصولات توکار این شرکت را با رنگ دلخواهش سفارش دهد.

 در مورد اسنوا

اسنوا مخفف اسم شرکت ارکان ساختار نوین ایرانیان و زیر مجموعه گروه صنعتی انتخاب است. این شرکت ایرانی و موفق، لوازم خانگی با کیفیت و مرغوب ایرانی با قیمت مناسب تولید میکند.

محصولات این شرکت همیشه در رقابت با برندهای خارجی موفق بوده اند. مدیر عامل این گروه صنعتی محمد رضا دیانی است که توانسته با تلاش و پشتکار بی وقفه خود موفقیت های چشمگیری را به دست آورد.

اسنوا درسال ۱۳۸۵در شهرک صنعتی مورچه خورت با مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع تاسیس شد. مطمئنا وقتی که این کارخانه تاسیس شد، کسی فکر نمی‌کرد روزی اسنوا با برند های بزرگ و مشهور لوازم خانگی مانند ال جی، سامسونگ و بوش و … رقابت کند. (تاریخچه برند اسنوا)

اکنون اسنوا دارای انواع پرس های ضربه ای و هیدرولیکی ۶۰ تن الی ۱۰۰۰ تن ، دستگاه های CNC جهت برش و خم، جوش پلاسما جهت صفحه های رویه اجاق گاز و همینطور دستگاه های رباتیک برای لعاب و رنگ می‌باشد.

علاوه بر اینها، این واحد تولیدی تجهیزات مصرفی، جهت مونتاژ لوازم خانگی مطابق با آخرین استاندارهای ایرانی و خارجی را در اختیار دارد.

نشان تجاری

در ۱۳۹۳، گروه انتخاب تصمیم گرفت نشان تجاری اسنوا را تغییر دهد و برای این معرفی و رونمایی از این تغییر نشان تجاری، جشنی برگزار کرد و از علامت، شعار و هویت تازه اسنوا رونمایی کرد.

علامت تجاری و رنگ سازمانی اسنوا پیش از این قرمز بود اما از سال ۱۳۹۳ تا کنون آبی و سبز است. همچنین دو شخصیت تخیلی به همین رنگ‌های آبی و سبز این لوگو را همراهی می‌کنند.

در طرح تغییر نشان تجاری اسنوا، حسن نمکدوست تهرانی و یونس شکرخواه و عبدالله گیویان همکاری کردند. اکثراً قطعات این کارخانه در ایران تولید می‌شود.

حیطه

حیطه تولید شرکت اسنوا شامل لوازم سرمایشی و گرمایشی ،  لوازم خانگی ، تلوزیون ، یخچال ، لباسشویی ، ظرفویی، کولر ، جاروبرقی  میشود. (تاریخچه برند اسنوا)

به گفته این شرکت ، اسنوا در حال ارتقائ زیر ساخت های خود جهت گسترش این دامنه میباشد و حدود ۲۵% از حجم تولیدی محصولات به کشورهای خاورمیانه از جمله  مهمترین آنها عراق  صادر می شود .

محصولات کارخانه تولیدی اسنوا با پنج برند اسنوا، دوو، بست، تکنوگاز و Carino Carlo به بازار مصرف عرضه می‌شوند . 

اسنوا یکی از اولین شرکت هایی است که تولید اجاق گاز های خود را با کیفیت روز دنیا مطابقت داد و توانست تاییده اروپا را در این راستا دریافت کند ،

این شرکت از جدید ترین فناوری های روز در جهت پاشش رنگ بر سطح محصولات استفاده میکند که با فرمولاسیون اختصاصی و با استفاده از مواد نانو صورت میگیرد .

شرکت اسنوا در سال ۹۳ تصمیم گرفت از لوگو جدید خود رونمایی کند . این کار که با نام ریبرندینگ یا تجدید برند شناخته میشود همراه بود با رونمایی از لوگو جدید اسنوا

( قبل تر از رنگ قرمز در آن استفاده شده بود و در لوگو جدید به رنگ های سبز و آبی تغییر پیدا کرده بود ) و شعار این شرکت که هویتی تازه را برای اسنوا نوید میداد . (تاریخچه برند اسنوا)

و اما گواهینامه ها و جوایز بین‌المللی کسب شده توسط اسنوا طی سالیان متوالی

  • اخذ گواهی نامه سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ) شامل گواهینامه های بین المللی : BS OHSAS 18001: 2007 ، ISO 9001: 2008 ،ISO 14001: 2004
  • اخذ گواهینامه CE Marking در سال ۲۰۱۱ به منظور صادرات اجاق گاز به اروپا
  • جزو۱۰۰ برند برتر ایران، در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران در سال ۱۳۹۲
  • دریافت نشان و تندیس جشنواره « برندهای برتر محبوب مصرف‌کنندگان » در دو گروه یخچال فریزر و تلویزیون در سال ۱۳۹۲
  • اخذ گواهینامه B.V به منظور صادرات اجاق گاز به عراق و دیگر کشورهای منطقه

مشخصات مالک و بنیان گذار برند اسنوا:

محمد رضا دیانی شخصی بود که اولین بار شرکت اسنوا را پی ریزی کرد و نام خود را برای همیشه به عنوان مالک و صاحب این برند در خاطره ها ماندگار ساخت. محمد رضا دیانی متولد آذر ماه ۱۳۵۴ در شهر اصفهان است و در خانواده متمول رشد یافته است.

چرا که هم پدر و هم پدر بزرگش جزء اشخاص اسم و رسم دار اصفهان بودند که در صنعت این شهر فعالیت داشتند. دیانی در ابتدا تصمیم به تحصیل در حوزه علمیه گرفت و برای این کار، نزد علمای بزرگ شیعی نیز رفت. (تاریخچه برند اسنوا)

اما بعد ها به شهر خود بازگشت و تصمیم گرفت پیشه پدارنش را از سر بگیرد و در همان سال ها بود که مقدمات تأسیس برند اسنوا را فراهم نمود.

دوران فعالیت برند اسنوا از گذشته تا الان:

شرکت اسنوا کار خود را تنها با ۵۰ الی ۱۰۰ دستگاه در روز شروع کرد و میزان محصولات تولیدیش تحت تأثیر عواملی نظیر فصل، تغییرات و نوسانات بازار ارز، توانایی خرید مردم بود.

این شرکت خوش سابقه در سال ۱۳۹۵ با بازاریابی بی نظیری که در تلویزیون کرد توانست نام خود را به صورت پر رنگ در خاطر مردم حک نماید.

البته ناگفته نماند که پشتیبان و اسپانسر شدن برنامه خندونه نیز در این دیده شدن بی اهمیت نبوده است. همه این عوامل، دست به دست یکدیگر دادند تا برند اسنوا قدمی ثابت و مؤثر در جهت کسب اعتماد مردم و آشنایی آنان با محصولات داخلی بر دارد.

لازم به ذکر است که برند Snowa برخی قطعات لازم را از کشور چین وارد می کند و در کارخانه های ایرانی مونتاژ می نماید. چرا که هزینه های خرید دستگاه های تولید چنین قطعاتی آن قدر بالا بود که سیاست شرکت انتخاب تکنیک مونتاژ به جای تولید آن ها بود.

اسنوا در حال حاضر نه تنها تأمین کننده نیاز های داخلی کشور ایران است بلکه در زمینه صادرات به کشور های خاورمیانه علی الخصوص کشور عراق نیز فعالیت قابل توجهی دارد. (تاریخچه برند اسنوا)

تاریخچه برند اسنوا

تاریخچه برند اسنوا

جاروبرقی تولیپس مدل VC-625

سرویس قابلمه چدن گرانیتی SPS-STAR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *