سامسونگ

تاریخچه برند سامسونگ

سامسونگ برندی است همه با لوازم خانگی و گوشه‌های همراه , آنرا میشناسند , سامسونگ سالهاست که در ایران فعالیت دارد و خود را به عنوان برندی با کیفیت و قابل اطمینان به مصرف کنندگان معرفی کرده است . (تاریخچه برند سامسونگ)

در حال حاضر خانه‌ای در کشور وجود ندارد که یکی از محصولات این برند , در آن وجو نداشته باشد . سامسونگ با هوشمندی و تکیه بر محصولات با کیفیت خود را در بازار ایران و جهان معرفی کرد و به رقیبی جدی برای برندهای اروپایی و آمریکایی شده است.

در این مطلب در سایت آیتک کالا به تاریخچه تاسیس سامسونگ پرداخته ایم امیدواریم لذت ببرید.

سامسونگ

سامسونگ شرکتی کره‌ای و چند ملیتی است که چندین زیر مجموعه دارد و در بسیاری از صنایع جهان مشغول است .در ایران ما بیشتر با سامسونگ الکترونیکس آشنا هستیم

و از محصولات و خدمات این بخش از این شرکت عظیم استفاده میکنیم و این در حالی است که سامسونگ در زمینه بیمه و خدمات مالی , ساخت چیپهای نیمه هادی , صنایع هوا‌فضا , صنایع کشتی‌سازی , صنعت ساختمان سازی فعالیت دارد .

امروزه گروه سامسونگ شامل مجموعه‌ای از ۸۰ شرکت است که بزرگترین مجموعه تجاری-صنعتی در کره جنوبی محسوب می‌شود.

شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه سامسونگ عبارتند از:
  • سامسونگ الکترونیک (بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان) بزرگترین شرکت گروه سامسونگ (تاریخچه برند سامسونگ)
  • صنایع سنگین سامسونگ (دومین شرکت بزرگ صنایع کشتی‌سازی کره جنوبی)
  • شرکت مهندسی سامسونگ و سامسونگ سی اند تی (به ترتیب سیزدهم و سی‌وششمین شرکت‌های بزرگ ساختمانی جهان)
  • سامسونگ کارت، سامسونگ فایر، سامسونگ لایف (چهاردهمین شرکت بزرگ بیمه عمر جهان)
  •  اورلند، کره جنوبی (قدیمی‌ترین شهر بازی در کره جنوبی)
  • سامسونگ تکوین و چیل ورلدواید (پانزدهمین شرکت تبلیغاتی جهان)

گروه سامسونگ امروزه دارای تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی در سرتاسر جهان است.

مهم‌ترین شرکت‌های تابعه این گروه عبارتند از:

سامسونگ الکترو-مکانیکس، سامسونگ تکوین، سامسونگ سی اند تی، سامسونگ فایر، سامسونگ کارت، سامسونگ لایف، چیل ورلدواید، سامسونگ الکترونیک، صنایع سنگین سامسونگ و مهندسی سامسونگ.

داستان پیشرفت سامسونگ

در سال ۱۹۳۸ آقای لی بیونگ چول (Lee byung-chul) (1987-1910) از خانواده‌ای ثروتمند که دارای زمین‌های زیادی بودند، از شهر اویریونگ(Uiryeong) به نزدیکی شهر دائگو(Daegu) نقل مکان نموده و شرکت سامسونگ را تاسیس کردند.

شرکت سامسونگ ابتدا به عنوان یک شرکت کوچک تجاری و تنها با چهل نفر پرسنل در شهر سودونگ (Su-Dung) شروع به کار نمود. در آغاز، در تولید موادغذایی و رشته فرنگی به صورت محلی رشد و توسعه پیدا کرد.

پس از اینکه کار شرکت کمی رونق یافت، در سال ۱۹۴۷ آقای لی دفتر خود را به شهر سئول منتقل کردند. هنگامی که کشور کره در جنگ شکست خورد، او مجبور شد شهر سئول را ترک کند. سپس شروع به تاسیس یک پالایشگاه قند و شکر به نام چیل جدانگ(Cheil Jedang) در شهر بوسان (Busan) نمودند. (تاریخچه برند شامسونگ)

در سال ۱۹۵۴، آقای لی کارخانه چیل موجیک (Cheil mojik) را بنیان‌گذاری کردند و در آن گیاه چیمسان دونگ(Chimsan-dong) را پرورش می‌دادند و با گذشت زمان این کارخانه به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید پشم تا آن زمان در کشور کره تبدیل شد.

به مرور زمان شرکت سامسونگ در مناطق مختلف توسعه یافت. آقای لی در پی توسعه شرکت به عنوان یک پیشرو در طیف وسیعی از صنایع بودند. سامسونگ در شاخه‌های مختلفی از کسب و کار مانند بیمه، اوراق بهادار و حتی خرده‌فروشی نیز در حال توسعه و حرکت بود.

تاریخچه برند سامسونگ

تاریخچه برند سامسونگ

تاریخچه تأسیس سامسونگ

سامسونگ توسط لی بیونگ چول و در سال ۱۹۳۸ با نام Samsung sanghone ظهور پیدا کرد. شاید تا به امروز نمی‌دانستید ولی سامسونگ به زبان کره‌ای به معنای سه ستاره است. این شرکت نو ظهور در زمینه صادرات غذا فعالیت می‌کرد.

آقای لی بیونگ چول شرکت نوپای خود را تنها با ۴۰ نفر کارمند راه اندازی کرد.این شرکت که در شهر سودونگ کره تأسیس شده بود در کار صادرات موفقیت زیادی کسب کرد.

پس از آن لی بیونگ چول در سال ۱۹۴۷ آن را به سئول منتقل کرد. در همین سال‌ها بود که بلای بزرگ جنگ بر سر کره‌ای‌ها خراب شد و لی بیونگ چول به ناچار از سئول خارج شد. پس از آن هم شرکت لی بیونگ چول وارد صنعت شکر و پشم شد.

نام این شرکت جدید chiel mojik بود که در سال ۱۹۵۴ موفقیت زیادی را در زمینه پارچه و پشم به همراه داشت. این شرکت تا به امروز پابرجاست و با نام cheil industries در زمینه پارچه و محصولات شیمیایی – الکتریکی فعالیت دارد. سال ۱۹۴۷ بود که لی بیونگ چول وارد یک مشارکت پر سود شد. (تاریخچه برند سامسونگ)

فردی به نام چو هانگ جای که خود مالک برند هیوسانگ بود روی یکی از زیر مجموعه‌های سامسونگ که Samsung mulsan gongsa نام داشت سرمایه گذاری کرد.

ادامه تاریخچه تاسیس

البته امروزه این شرکت را با نام Samsung c&t می‌شناسند. اما این شراکت عمر زیادی نداشت و سرانجام چو از شراکت کنار کشید. پس از آن زیر مجموعه‌هایی با نام هیوسانگ گروپ، سامسونگ گروپ، هانکوک تایر و … شکل گرفتند.

شرکت سامسونگ از سال ۱۹۷۰ با تولید زیر مجموعه‌ای به نام سامسونگ الکتریک اینداستریز در صنعت الکترونیک انقلابی به پا کرد. این شرکت که در زمینه قطعات الکتریکی و نیمه هادی‌ها فعالیت داشت در شهر سوون کره قرار داشت.

تلویزیون، یخچال، ماشین حساب، ماشین لباسشویی، سیستم تهویه از جمله تولیدات این شرکت بودند.سال ۱۹۷۰ بود که شرکتان ای سی ژاپن پیشنهاد شراکت به سامسونگ داد.

نتیجه مشارکت  این دو کمپانی تأسیس شرکت سامسونگ-ان ای سی بود که سیستم‌های صوتی و خانگی تولید می‌کردند. شرکت سامسونگ در سال ۱۹۷۴ سهام شرکت korea semiconductor را خرید و این موضوع منجر به ورود سامسونگ به صنعت نیمه هادی‌ها شد. (تاریخچه برند سامسونگ)

اما سامسونگ دست از پیشرفت نکشید و در سال ۱۹۸۰ سهام شرکت Hanguk jeonja tongsin را خرید و به شاخه‌ی دیگری از علم الکترونیک یعنی  مخابرات پا گذاشت.

ادامه

این شرکت در زمینه تولید برد سوئیچینگ مخابراتی، تلفن و فکس فعالیت داشت. همین امر مقدمات تولید تلفن همراه توسط سامسونگ را فراهم کرد. تولید تلویزیون‌های سیاه و سفید توسط سامسونگ تا سال ۱۹۸۱ ادامه پیدا کرد.

در سال ۱۹۸۳ شرکت سامسونگ به تولید حافظه‌ی DRAM پرداخت و موفقیت بسیار زیادی در این زمینه کسب کرد. در سال ۱۹۸۸ دو بخش نیمه هادی‌ها و الکترونیک در هم ادقام شدند و شرکت جدیدی با نام سامسونگ الکترونیکس را پدید آوردند.

در سال ۱۹۸۷ شرکت سامسونگ به چهار بخش سامسونگ گروپ، هانسول، شینسگائه و سی جی تقسیم شد. بخش‌های هانسول، شینسگائه و سی جی پس از سال ۲۰۰۰ از شرکت سامسونگ جدا شدند.

اولین کامپیوتر تولید شده توسط سامسونگ در سال ۱۹۸۲ به بازار عرضه شد. در این کامیپوتر برای ثبت اطلاعات از یک نوار کاست استفاده می‌شد همچنین قابلیت پشتیبانی از فلاپی درایو را هم داشت. (تاریخچه برند سامسونگ)

سال ۱۹۸۲ سالی بود که شرکت سامسونگ کار خود را به خارج از  کره  توسعه داد و یک شرکت تولید تلویزیون در کشور پرتغال افتتاح کرد. بر خلاف محصولات الکترونیکی و خانگی که بسیار با کیفیت بودند اولین گوشی تولید شده توسط سامسونگ بسیار ضعیف و بی کیفیت بود.

با این حال سرمایه گذاران خارجی زیاد از قبیل آستین تگزاس، توکیو، نیویورک و انگلیس روی بخش نیمه هادی‌ها سرمایه گذاری کردند.

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل ۳۲T4100

تلویزیون دوو مدل ۵۰K5400U

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *