سرویس قابلمه

خصوصیات قابلمه گرانیتی

قابلمه گرانیتی

قبل از شروع لازم است به معرفی قابلمه گرانیتی بپردازیم. سرویس ظروف گرانیتی به دسته ای از ظروف پخت و پز دارای روکش نچسب گفته می شود که جز شباهت های ظاهری هیچ ربطی به سنگ گرانیت (Granite) ندارند. (قابلمه گرانیتی)

با آیتک کالا در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید امروز در این مقاله می خواهیم در مورد سرویس قابلمه ای صحبت کنیم که گرانیتی است ابتدا به معرفی پرداختیم و در ادامه مزایا و خصوصیات این محصول را بیان کردیم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی و درست انتخاب کنید.

ظروف گرانیتی

ظروف گرانیتی امروزی و مدرن دارای بدنه ای عمدتا فلزی هستند که روی آن ها یک روکش شیشه ای کشیده شده است. در بین پوشش های نچسب، روکش گرانیت از همه بادوام تر و سخت تر است.

گرانیت به دلیل جنس خود، گرما را نگه داشته و غذا در آن دیرتر از ظروف معمولی می سوزد. تمیز کردن گرانیت بسیار ساده است. به دلیل نچسب بودن مصرف روغن را کاهش می دهد.

چون گرانیت ماده ای طبیعی است، طعم غذا را تغییر نمی دهد. به دلیل بهره مندی از سطحی شیشه ای و نچسب و همچنین استحکام و ماندگاری فوق العاده بالا بدنه فلزی، انواع قابلمه گرانیتی در مدت زمان اندکی به شهرت و محبوبیت بالایی دست پیدا کرده اند.

از سوی دیگر سطح شیشه ای ظروف گرانیتی که از ذوب کردن و آمیختن لعاب رسی و فلز در دمای بسیار بالا به دست می آید، به صورت طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی خطرناک سطحی نچسب، بی عیب و نقص و نفوذناپذیر را در اختیار شما قرار می دهد.

آیا پختن غذا در قابلمه گرانیتی خطری دارد؟

قابلمه گرانیتی امروزی از لایه چدنی بسیار نازک و لایه ای از لعاب مرغوب تشکیل می شوند. همان طور که گفته شد روکش شیشه ای این نوع ظروف فاقد هر گونه عیب و نقصی است و هیچ ماده شیمیایی خطرناکی را به غذای در حال پخت انتقال نمی دهد.

این ظروف در تماس با مواد غذایی مختلف نیز هیچ واکنشی از خود نشان نداده و رنگ و طعم غذای شما را تغییر نمی دهند. اگر روکش شیشه ای قابلمه گرانیتی آسیب ندیده باشد، پخت و طبخ انواع مواد غذایی در آن ها، حتی غذاهای دارای خاصیت اسیدی بسیار بالا کاملا ایمن و بی خطر است.

اگر خط و خراشی رو بدنه فلزی این ظروف به وجود آید، هیچ تاثیری روی سلامت و ایمنی مواد غذایی نخواهد داشت. اما اگر روکش شیشه ای دچار خراش شده باشد، توصیه می شود که پخت و ذخیره سازی مواد غذایی در ظروف گرانیتی را متوقف سازید.

راهنمای خرید سرویس

مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید سرویس قابلمه گرانیتی هوم کینگ باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت و بهداشت این گونه ظروف است. در حال حاضر یکی از بهترین محصولات موجود در بازار سرویس قابلمه گرانیتی هوم کینگ است

که با ضمانت نامه ۵۰۰ روزه عرضه می شود. علاوه بر آن برند هایی همچون یونیک، دسینی، بوش، زرساب، فیلون، هلنا، کاندید و راکلند نیز ظروف گرانیتی اصل و درجه یک را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

یکی دیگر از روش های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل توجه به ویژگی هایی است که باعث متمایز شدن این گونه ظروف می شود. سرویس قابلمه سرامیکی مزایای منحصر به فردی دارد که با شناخت آن ها به راحتی می توان محصولات درجه یک را از نمونه های تقلبی و بی کیفیت تشخیص داد.

مزایای قابلمه :

  • قابلمه گرانیتی جزو ظروف سالم و ایمن جهت پخت و پز به شمار می رود. این نوع قابلمه ها که دارای بدنه ای فلزی با روکشی نچسب هستند، بر خلاف ظروف چدنی معمولی و حتی سایر ظروف فلزی با غذای در حال پخت واکنش نشان نمی دهند، بنابراین شما می توانید هر نوع غذایی را با استفاده از این ظروف تهیه کنید. حتی غذاهایی با خاصیت اسیدی همچون غذاهایی که گوجه و مرکبات در خود دارند.
  • ظروف گرانیتی دارای سطحی نچسب هستند و آشپزی را برای شما بسیار آسان می کنند. با استفاده از قابلمه های گرانیتی دیگر لازم نیست نگران چسبیدن غذا به سطح داخلی ظرف باشید.
  • قابلمه های گرانیتی درجه یک فوق العاده مقاوم و با دوام هستند. در صورت مراقبت صحیح تا سال ها قابل استفاده خواهند بود، به طوری که حتی می توانند به نسل های بعد از شما منتقل شوند.
  • قابلمه ها و ماهیتابه های گرانیتی می توانند حرارت بسیار بالایی را تحمل کنند، به همین دلیل بسیاری آن را انتخاب مناسبی برای مغز پخت کردن و تهیه کردن غذاهای خشک می دانند.
  • قابلمه های گرانیتی گرما را به خوبی منتقل می کنند و همچنین برای مدت زمان طولانی گرم می مانند. این ظروف همچنین می توانند حرارت را به طور کاملا مساوی در سرتاسر خود پخش می کنند. چنین ویژگی هایی این ظرف را به گزینه ای مناسب برای پخت سوپ، آش، تاس کباب و انواع خوراک ها تبدیل نموده است.

مزایای قابلمه :

  • قابلیت حفظ گرما برای مدت زمان طولانی یکی از ویژگی های برجسته ظروف گرانیتی می باشد که به گرم نگه داشتن غذا در طول سرو کمک می کند.
  • قابلمه ها و ماهیتابه های گرانیتی برای پختن غذا به گرما و حرارت بسیار کمی نیاز دارند. همین ویژگی آن ها را به ظروفی مقرون به صرفه از لحاظ انرژی و هزینه های مربوط به آن تبدیل کرده است.
  • قابلمه گرانیتی قابل استفاده در هر روش پخت و پز از جمله اجاق های گوناگون، فر و مایکروویو می باشند.
  • ظروف گرانیتی انتخابی مناسب برای سرو و ذخیره سازی مواد غذایی می باشند، زیرا هیچ گونه ماده شیمیایی را به غذا منتقل نمی کنند.
  • لعاب به کار رفته روی سطح ظروف گرانیتی از زنگ زدن و پوسیدن هسته فلزی این ظروف جلوگیری می کند و به منظور افزودن ویژگی های ظاهری و دکوری در قالب رنگ های متنوعی در اختیار شما قرار گرفته است.
قابلمه گرانیتی

قابلمه گرانیتی

تلویزیون جی پلاس ۳۲ اینچ مدل GTV-32LD412N

پلوپز ارام پز سام مدل RC-4700

سرویس قابلمه ۷ پارچه گابی ین مدل RNS008G

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *