بخارپز

معرفی بهترین بخارپزهای موجود

بخارپز

بخارپز یک روش عالی برای پخت و پز غذا می‌باشد که کیفیت مواد مغذی، طعم و مزه آن‌ها را از بین نمی‌برد. این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آماده‌سازی سبزیجات پس از یک روز طولانی می‌باشد

و خستگی شما را رفع می‌کند. از طرفی به دلیل اینکه بخارپز کردن سبزیجات مزایای بسیاری دارد، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای پخت و پز غذا از این روش استفاده کنند.

اما بخارپز انواع مختلفی دارد که در مطلب زیر در آیتک کالا به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

شما می توانید انواع لوازم خانگی را با بهترین کیفیت ها و قیمت ها و با گارانتی از آیتک کالا تهیه کنید و لذت ببرید.

بخار پز Gourmia SteamTower300

این بخار پز ۹/۵ لیتر گنجایش دارد و دارای سه سینی قابل انعطاف برای نگهداری مواد غذایی می‌باشد. همچنین دارای یک ظرف جانبی برای پخت برنج و دانه‌های کوچک است.

نمایشگر دیجیتالی آن برای تنظیم زمان پخت و یا برنامه‌ریزی پخت و پز برای ساعت‌های بعد است. مخزن آب به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید میزان آب باقی مانده را به راحتی ببینید.

سینی‌های بخار را می‌توانید به صورت همزمان یا به صورت جدا استفاده کنید. برای بخارپز کردن تخم مرغ، هر سینی دارای ۶ دندانه برای نگه داشتن تخم مرغ می‌باشد که در مجموع ۱۸ تخم مرغ در این دستگاه بخارپز می‌شوند.

هنگامی که می‌خواهید غذاهای مختلف را در سینی‌ها بگذارید، دقت کنید مواردی که به حداقل پخت و پز نیاز دارند در بالای بخارپز قرار دهید زیرا بخار از پایین به بالا می‌رود.

سینی‌های این بخارپز به آسانی تمیز می‌شوند و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. در این بخارپز یک دفترچه دستور غذا نیز وجود دارد.

بخار پز Silicone

اگر آشپزخانه شما کوچک است و نمی‌خواهید یک دستگاه دیگر روی کابینت خود داشته باشید، این بخارپز برایتان مناسب خواهد بود. بخارپز سیلیکون تقریبا برای هر دیگی مناسب خواهد بود و دارای یک پایه محکم است که سبد را محکم نگه می‌دارد.

این دسته‌ها باعث می‌شود که غذا را داخل ظرف قرار دهید. برای گرفتن دسته و بلند کردن بخارپز از دیگ داغ باید از یک انبر استفاده کنید.

از این بخارپز نه تنها می‌توانید برای انواع دیگ پخت و پز استفاده کنید، بلکه می‌توانید آن را به صورت منظم به زودپزهای برقی، لوازم پخت و پز چند منظوره و یا پلوپز متصل کنید. هنگامی که می‌خواهید درب ظروف را ببنید دستگیره‌ها به ظروف متصل می‌شوند.

سیلیکون به طور طبیعی نچسب است، بنابراین تمیز کردن آن آسان است و می‌توانید آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. برای انعطاف پذیری بیشتر، می‌توان آن را در مایکروویو استفاده کرد.

اکنون که بخارپز مورد نیاز خود را انتخاب کردید، برای طبخ غذاهای خوشمزه تر نکات زیر را جدی بگیرید:
۱. آب بیش از حد اضافه نکنید

مهم‌ترین مولفه برای بخارپز کردن میزان آب است. البته، در بیشتر بخارپزها میزان آب مورد نیاز بیان شده است. اگر بیشتر از مقدار تعیین شده آب بریزید، آب وارد مواد غذایی می‌شود و طعم آن‌ها را تغییر می‌دهد،

این یکی از سریع‌ترین راه‌های نابود کردن غذا است. با این حال، اگر کمتر از مقدار تعیین شده آب بریزید ممکن است آب داخل ظرف تمام شود، در حالی که سبزیجات به طور کامل نپخته باشند.

۲. اول آب را بجوشانید

اگر از سبد بخار پز استفاده می‌کنید، بهتر است اول آب را بجوشانید بعد سبد را روی آن قرار دهید. هنگامی که آب جوش آمد تمام سبزی‌ها را اضافه کنید، درب را ببندید تا فرآیند بخار شروع شود.

۳. فرآیند بخارپز را با استفاده از گیاهان متفاوت کنید

اگر چه شایع‌ترین راه برای بخارپز کردن، استفاده از آب است، اما خودتان را به این محدود نکنید و کمی خلاق باشید. طعم غذای خود را کمی متفاوت کنید. به جای استفاده از آب معمولی، از آب گوشت، آب مرغ یا آب سبزیجات استفاده کنید.

همچنین می‌توانید قبل از بجوش آمدن آب کمی نمک یا لیمو به آب اضافه کنید، یا می‌توانید گیاهانی مانند گیاه رزماری، سیر قطعه شده، لیمو زرد و… اضافه کنید.

فقط به یاد داشته باشید که این روش را آزمایش کنید، چون اضافه کردن این مواد به آب ممکن است زمان لازم برای رسیدن به جوش را تغییر دهد، در نتیجه ممکن است در زمان پخت و پز تاثیر بگذارد.

۴. غذا را قبل از بخارپز آماده کنید

راه دیگر برای طبخ یک غذای خوشمزه، آماده کردن غذا قبل از بخار پز کردن است. برای سبزیجات، می‌توانید بعضی گیاهان، ادویه جات یا سیر را به مخلوط اضافه کنید.

به جای اینکه گیاهان را فقط در دیگ قرار دهید، سبزیجات را در یک کاسۀ حاوی روغن زیتون و گیاهان مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید سیر و روغن زیتون را تفت دهید و در پایان به سبزیجات اضافه کنید. در واقع می‌توانید همان کاری را انجام دهید که ماهی یا مرغ را طبخ می‌کنید.

۵. اطمینان حاصل کنید که درب آن کامل بسته شده است

یکی از مواردی که باعث خوشمزه‌تر شدن سبزیجات می‌شود این است که درب بخارپز به طور کامل بسته باشد و بخار از ظرف خارج نشود. اگر درب بخارپز به طور کامل بسته نمی‌شود، در نتیجه مقدار کمی از بخار فرار خواهد کرد و غذا دیرتر آماده خواهد شد.

در اکثر موارد، این ممکن است روند پخت را طولانی کند یا کمی مزه غذا را تغییر دهد. با این حال، در موارد شدیدتر، ممکن است باعث نپختن غذا شود.

اگر از سبد بخار پز بر روی اجاق گاز استفاده می‌کنید، سعی کنید یک حوله روی درب قرار دهید یا اگر درب بخارپز الکتریکی شل است، نباید از آن استفاده کنید.

بخارپز

بخارپز

تلویزیون ال ای دی شهاب LED24SH201N1

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل UA50T5050TH

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *